پخش موسیقی هنگام جراحی بی خطر نیست

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه،این مطالعه که درمجله Advanced Nursing منتشر شده است، نشان می دهد که پخش موسیقی در اتاق عمل می تواند در ارتباطات تیم جراحی اختلال ایجاد کند و ممکن است جراح یک درخواست را پنج بار تکرار کند.

به گفته محققان، بیش از 50 درصد عمل های جراحی در یک پس زمینه موسیقی انجام می شود با این وجود این رقم در کشورهای مختلف متفاوت است بطوریکه در انگلیس این رقم به 72 درصد می رسد.
برخی جراحان می گویند،پخش موسیقی سبب کاهش استرس و تقویت تمرکز آنها در حین عمل جراحی می شود اما اشکالات احتمالی پخش موسیقی در اتاق عمل به ندرت مورد بررسی قرار گرفته است.
برای این منظور محققان کالج سلطنتی لندن در یک مطالعه 20 اتاق عمل در انگلیس را در طی مدت 6 ماه مورد بررسی قرار دادند که در برخی از این اتاق های موسیقی پخش می شد.
محققان با بررسی بیش از پنج هزار مورد جراحی، تقاضای یک پزشک که به واکنش یک پزشک دیگر یا یکی از اعضای تیم جراحی نیاز داشت مد نظر قرار دادند.نتایج نشان داد که در اتاق هایی که موسیقی پخش می شد تکرار درخواست ها پنج برابر بیشتر بود.
این مطالعه بدون در نظر گرفتن این موضوع که آیا پخش موسیقی سبب افزایش تمرکز جراح می شود یا خیر نتیجه گیری می کند، هر چیزی که ارتباط بین تیم جراحی را مختل کند، ایمنی بیمار را به خطر می اندازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا