با رژیم غذایی به جنگ چاقی بروید

پژوهش های جدید دانشمندان نشان می دهد که باید در نحوه تعامل و برخورد با چاقی و بیماری های ناشی از آن بازنگری اساسی صورت گیرد . بر این اساس ، توصیه می شود پژوهشگران برای اتخاذ روش درمانی مناسب و پیشگیری از بیماری های مرتبط با این موضوع ، در عوض توجه به میزان و نوع چاقی افراد ، نوع تغذیه و مواد غذائی مصرفی فرد را مورد ارزیابی قرار دهند .

در همین زمینه پروفسور بروس آمس Bruce Ames دانشمند ارشد و پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا University of California در این رابطه اعلام کرد : " این موضوع کاملا واضح است که عادت های تغذیه ای و مواد غذائی مورد مصرف افراد ، تاثیر زیادی در میزان سلامت آن ها دارد . مصرف مواد غذائی نا مناسب خطر ابتلا به بیماری های گوناگون را افزایش می دهد . اگرچه این موضوع به خوبی مشخص شده است ولی دلایل کافی جهت بهبود شرایط تغذیه در افراد مختلف اعلام نشده است . "

وی در ادامه توضیحات خود افزود : " به هر حال مداخله و تغییر در مواردی مانند نوع تغذیه ، کار آسانی است و این مطالعات نشان می دهد که ایجاد تغییر در روش الگوی تغذیه می تواند بر کیفیت زندگی روزمره انسان تاثیر گذاشته و انگیزه های قدرتمندی را برای تغییر به وجود آورد . "

پروفسور آمس و تیم همکاران وی برای دستیابی به نتایج فوق ، سه دسته آزمایش های بالینی را مورد توجه قرار دادند که طی آن افراد بالغ شرکت کننده در مطالعات برای مدت دو ماه ، به صورت روزانه از دو نوع متفاوت از برنامه های غذائی استفاده کردند .

در این برنامه ، افراد مشارکت کننده به اختیار خود به رفتارهای عادی روزمره زندگیشان پرداخته و کلیه تغییرات متنوع و گسترده رخ داده در حوزه های بیوشیمی و جسمی آن ها برای مدت زمانی در حدود دو ماه ،  بررسی ؛ اندازه گیری و ثبت شد .

در این مطالعات مشخص شد که افراد دارای اضافه وزن ، بهبود مناسبی را شاهد بوده و شرایط متابولیکی بدن آن ها رو به بهبود رفت . در برخی از موارد نیز شاهد کاهش وزن بودیم در حالی که در این مطالعات تنها موضوع تغییر کرده ، نوع رژیم غذائی مصرفی توسط افراد بود ، به این صورت که به آن ها مواد غذائی مناسب و حاوی میزان کالری کم و منطبق با نیاز بدن آن ها ارائه شده بود . لازم به ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله فدراسیون انجمن های امریکا تجربه زیست شناسی (journal Federation of America Societies For Experiment Biology) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است.

منبع 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا