داروی سرطان ریه راهی برای افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان مثانه

به گزارش سیناپرس، محققانی از دانشگاه شفیلد انگلیس دریافته اند که افزودن دارویی به نام «نینتدانیب» که یک مهارکننده هدفمند رشد سرطان است و در حال حاضر برای درمان سرطان ریه سلول غیر کوچک استفاده می‌شود، به فرایند شیمی‌درمانی، می‌تواند به طور قابل‌توجهی نرخ بقای کلی بیماران مبتلا به سرطان مثانه را بهبود بخشد.

این تحقیق بر روی 120 بیمار از 15 بیمارستان مختلف در بریتانیا و به سرپرستی محققان دپارتمان انکولوژی و متابولیسم دانشگاه شفیلد انجام شده است.به گفته این محققان، داروی نینتدانیب، از ارسال سیگنال توسط پروتئین‌های مختلف به سلول‌های سرطانی برای رشد جلوگیری می‌کند.

آن ها می افزایند: این یک آزمایش بسیار هیجان انگیز و مهم است. ما موفق شدیم نتایج امیدوارکننده‌ای را از نظر بهبود میزان بقای کلی بیماران مبتلا به سرطان مثانه به دست بیاوریم. این نتایج می‌توانند با تغییرات در ریزمحیط سلول‌های سرطانی مرتبط باشند.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه همچنین نشان داد؛ درمان از این طریق حتی در صورتی که به شکل مصرف قرص در خانه انجام شود، به خوبی توسط بدن بیماران تحمل شده و عوارض جانبی قابل توجهی ندارد.

مجریان پژوهش می گویند: گرچه این یک کارآزمایی کوچک بود، اما یافته‌ها امیدوارکننده هستند و تنها نیاز به بررسی بیشتر در یک کارآزمایی تصادفی بزرگ‌تر دارند. در بریتانیا، سالانه بیش از 10 هزار نفر به سرطان مثانه مبتلا می شوند و تقریباً 5500 نفر در سال بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

به گفته آن ها، ما به‌ویژه مشتاق بررسی تأثیر بالقوه افزودن این دارو به مراقبت‌های استاندارد شیمی‌درمانی بر روی بیمارانی هستیم که ممکن است در معرض خطر بسیار بالاتر خروج سلول‌های سرطانی از تومور و انتشار آن‌ها در سراسر بدن باشند. 

به گزارش سیناپرس، یافته های فوق که در نشریه معتبر The Lancet Oncology منتشر شده اند نشان می‌دهند که ترکیب داروهایی که واجد مکانیسم‌های اثر متفاوتی هستند امکان‌پذیر بوده و برای بیماران قابل قبول است و نتایج بلندمدت را نیز بهبود می‌بخشد.

نویسنده: محمدرضا دلفیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا