برخی صفات فیزیکی شما را در برابر ابتلا به کووید19 مصون می کند

به گزارش سیناپرس، بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، برخورداری از سه ویژگی ژنتیکی قابل مشاهده یا اصطلاحا فنوتیپ در افراد، می تواند موجبات حفاظت بهتر آن ها در برابر آلودگی به ویروس SARS-CoV-2 را فراهم آورد.

این یافته‌ها که از طریق تجزیه و تحلیل نتایج خود گزارش‌شده بیش از 700 هزار فرد در ایالات متحده انجام شده است، نقطه نظرات جدیدی را در خصوص نحوه مقاومت برخی افراد در مقابل ویروس فوق مطرح کرده اند.به گزارش سیناپرس، مطالعات ارتباط ژنتیکی می‌توانند به شناسایی ژن‌ها و مسیرهای بیولوژیکی که زیربنای یک پیامد یا ویژگی فیزیکی خاص در افراد هستند، کمک کند. 

ببشتر مطالعات ژنتیکی در مقیاس بزرگ که تاکنون در مورد حساسیت به بیماری کووید 19 انجام شده اند، بر بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان متمرکز بوده اند. به گزارش سیناپرس، این در حالی است که بیشتر عفونت‌های SARS-CoV-2 منجر به بیماری شدید نمی‌شوند و اگرچه بسیاری از عوامل خطر بالینی در این خصوص مانند سن، شاخص توده بدنی یا جنسیت، شناخته شده‌اند، اما هنوز هم موارد فوق به طور کامل تغییرات در نتایج بیماران را توضیح نمی‌دهند.

برای رسیدن به پاسخی بهتر در این خصوص، پژوهشگران موسسه AncestryDNA آمریکا، پژوهش مورد اشاره را روی بیش از 700 هزار فرد آمریکایی با سن متوسط 57 سال انجام دادند. 

آن ها با استفاده از داده‌های ژنتیکی و نظرسنجی، چهار فنوتیپ مرتبط با خطر ابتلا به بیماری شدید را تجزیه و تحلیل کردند. این تیم همچنین سه فنوتیپ محافظ جدید مرتبط با خطر ابتلا به عفونت به دنبال مواجهه خانگی با SARS-CoV-2 همراه با شدت علائم آن را تعریف کردند. 

این خصوصیات فیزیکی یا همان فنوتیپ‌های تازه شناسایی شده با مناطقی از کد ژنتیکی مرتبط هستند که خطر ابتلا به کووید 19 را کاهش می‌دهد و بنابراین ممکن است اهداف مفیدی برای مداخلات درمانی باشند.

بر اساس یافته های این پژوهش جالب، برخورداری از یک سری خصوصیات فیزیکی یا اصطلاحا فنوتیپ می تواند میزان خطر ابتلای یک فرد به بیماری کووید 19 را مشخص نماید.

به گزارش سیناپرس، رویکرد اشاره شده در این تحقیق به همراه جزئیات خصوصیات فیزیکی مورد نظر در قالب یک مقاله علمی در نشریه معتبر Nature Genetics منتشر شده است.

مترجم: محمدرضا شجاعیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا