تشخیص کووید 19 با پروتئین های بزاق

به گزارش سیناپرس، محققان دسته ای از پروتئین ها را شناسایی کرده اند که به طور قابل توجهی در بزاق بیماران مبتلا به  کووید 19 افزایش می یابد. این پروتئین ها که به عنوان لیگاندهای افرین شناخته می شوند، می توانند به عنوان نشانگرهای زیستی برای کمک به پزشکان در شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بیماری های جدی هستند، عمل کنند.

محققان دانشگاه بهداشت یوتا در آمریکا می گویند، افرین ها در نمونه های بزاق قابل تشخیص هستند و می توانند به عنوان نشانگرهای کمکی برای نظارت بر پیشرفت بیماری کووید-19 عمل کنند. 

آن ها معتقدند که یافته های این مطالعه می تواند در روشن کردن فرآیندهای بیولوژیکی درگیر در واکنش های شدید به عفونت کووید 19 موثر باشد. به گزارش سیناپرس، این دانشمندان اضافه کرده اند: تحقیقات بیشتری برای تعیین این که آیا غلظت افرین با احتمال بستری شدن در بیمارستان، یا مرگ و میر ناشی از عفونت مرتبط است یا خیر، مورد نیاز است.

آنها اعتقاد دارند: بزاق، حاوی اطلاعاتی فراتر از تشخیص عفونت کووید 19 است. ما نشان می ‌دهیم که سلول‌ های ایمنی، سیتوکین ‌ها و پروتئین‌ های محلول را می‌توان به کمک نمونه ‌های بزاق اندازه ‌گیری کرد. یافته های ما نقطه شروعی برای تحقیقاتی است که به دنبال علت عفونت و نتایج نامطلوب پزشکی هستند.

به گزارش سیناپرس، این یافته های تحقیقاتی در نشست سالانه انجمن فیزیولوژی آمریکا و در طول نشست زیست شناسی تجربی (EB) 2022 در فیلادلفیا ارائه شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا