بیماری های قلبی بزرگترین قاتل انسان

به گزارش سیناپرس، تحقیقات پژوهشگران استرالیایی و مدل‌ سازی منتشر شده توسط بنیاد قلب در اواخر سال گذشته نشان داد که حداقل ۲۷ هزار استرالیایی آزمایش های دوره ای سلامت قلب خود را در طول همه‌ گیری ویروس کرونا از دست داده‌ اند. این نتایج هشدار می دهد که این امر به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش مرگ و میرهای قابل پیشگیری از بیماری های قلبی در پنج سال آینده شود.
جما فیگتری (Gemma Figtree) پروفسور پزشکی در دانشگاه سیدنی و یکی از محققان این مطالعات گفت که بیماری همه گیر کرونا منجر به افزایش وزن و بدتر شدن سلامت روانی شده است که ارتباط نزدیکی با خطرات قلبی عروقی دارد و مرگ افراد در سنین پایین مانند کیمبرلی کیچینگ، سناتور حزب کارگر بر اثر حمله قلبی، زنگ خطری برای همه مردم است.
دکتر فیگتری در ادامه گفت: مرگ این افراد برجسته بسیار غم انگیز است، اما مساله آشکار این واقعیت است که ما معضل بیماری قلبی عروقی را حل نکرده ایم و بیماری های قلبی بزرگترین قاتل انسان محسوب می شوند.

به گزارش سیناپرس، پزشکان و محققان قلب و عروق در تلاشند تا مشخص کنند که آیا عفونت‌های کرونا اثرات طولانی‌ مدتی بر قلب دارند یا خیر. در این راستا، مطالعات اخیر نشان می ‌دهد که حوادث جدی قلبی و عروقی در میان افراد آلوده به ویروس کرونا بیشتر است.
این مطالعه سوابق سلامت بیش از ۱۵۰ هزار بیمار را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نشان داد که بیماران مبتلا به کرونا ۶۳ درصد بیشتر از گروه های کنترل احتمال حمله قلبی و ۵۲ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی هستند. 

استفن نیکولز (Stephen Nicholls) متخصص قلب موسسه قلب ویکتوریا دانشگاه موناش، گفت که این احتمال وجود دارد که بیماری قلبی ناشی از عفونت کرونا باشد، اما این امر هنوز به صورت علمی و کامل ثابت نشده است.

او گفت: ما می دانیم که کووید می تواند باعث التهاب عضله قلب و پریکارد شود، همچنین می تواند باعث افزایش تمایل به لخته شدن خون شود. با این حال، او گفت که ارتباط بین کرونا و بیماری های قلبی عروقی را نباید اغراق کرد، زیرا هنوز ناشناخته های زیادی وجود دارد. به کزارش سیناپرس،او افزود:نظارت بر شرایط قلبی افراد مبتلا به عفونت حاد کرونا برای مطالعه هر گونه اثرات طولانی مدت بسیار مهم است.
به گفته بنیاد قلب استرالیا، روزانه ۱۸ نفر بر اثر حمله قلبی در استرالیا جان خود را از دست می دهند. عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی شامل سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا، چاقی و ژنتیک است.
با این حال، تحقیقات دکتر نیکولز و دکتر فیگتری نشان داده است که از هر چهار نفری که دچار حمله قلبی شده اند، یک نفر هیچ یک از این عوامل خطر را ندارد. پزشکان هنوز در تلاش هستند تا مشخص کنند چه چیزی منجر به بیماری قلبی در این گروه می شود.
دکتر نیکولز در انتها گفت که بیماری قلبی برای برخی افراد ممکن است خاموش باشد و خاطرنشان کرد که یک چهارم افرادی که اولین نشانه حمله قلبی را تجربه می کنند قبل از رسیدن به بیمارستان می میرند.
به گزارش سیناپرس، بیماری های قلبی عروقی معمولاً با رژیم غذایی سالم، ورزش، دارو و مدیریت موثر کلسترول و فشار خون قابل پیشگیری هستند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: watoday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا