ضرورت تقویت علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

 دکتر حسین قناعتی در نشست با اعضای هیئت‌علمی گروه ژنتیک بر حمایت دانشگاه از گروه ژنتیک و لزوم همگرایی بیشتر فعالیت‌های این گروه گفت: مراکز مختلف دانشگاه در زمینه ژنتیک فعالیت دارند؛ گستره این خدمات را به فال نیک می‌گیریم اما لازم است جامعیتی را ایجاد کنیم که تمامی فعالیت‌ها، به‌ صورت متمرکز زیر نظر گروه ژنتیک صورت گیرد و این گروه بر تمامی فعالیت‌ها اشراف داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین بر همگرایی و هم‌افزایی گروه ژنتیک تأکید کرد و گفت: این همگرایی باعث افزایش قدرت علمی و توانمندی بیشتر گروه ژنتیک می‌شود.

دکتر قناعتی با تأکید بر پیشرفت پر شتاب علم ژنتیک در دنیا افزود: با توجه به پیشرفت‌های بسیاری که در تشخیص و درمان زودرس بیماری‌ها و همچنین در زمینه ژن تراپی و مونوکلونال آنتی‌بادی و… در دنیا صورت گرفته؛ سیر بیماری‌ها و نحوه درمان آن در دنیا عوض‌شده و لازم است در دانشگاه متناسب با این پیشرفت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی بر تقویت علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد و گفت: دانشگاه بدون علوم پایه معنا ندارد و لازم است انگیزه همکاران این حوزه تقویت شود و علوم پایه متناسب با سایر علوم در دانشگاه رشد کند.

دکتر قناعتی با تأکید بر اینکه همکاران گروه ژنتیک در محل خدمت خود باقی می‌مانند افزود: قصد برهم زدن ساختار گروه را نداریم ولی لازم است تقسیم‌ کار مشترک صورت گیرد و امکانات به‌ صورت یکسان توزیع شود.

به گزارش وبدا، وی به گروه ژنتیک پیشنهاد داد از ظرفیت‌های جدید دانشگاه استفاده کنند و افزود: ۱۵۰۰ تخت جدید به‌ زودی به مجموعه دانشگاه اضافه می‌شود که می‌توانند در این مراکز برای بخش خود جانمایی کنند. همچنین این گروه می‌توانند کارگروهی تشکیل دهند تا برنامه‌های تحولی این حوزه را پیشنهاد و پیگیری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا