آثار باستانی ترکیه با بیشترین گردشگر

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه به‌حساب می‌آید؛ ولی پایتخت این کشور نیست. برخلاف تصور عموم آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. به این چند نکته خوب توجه کنید. هزینه اقامت در آنکارا کمی بالاست. خرید در استانبول مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. آنتالیا به اندازه استانبول مدرن و شیک نیست؛ ولی بهترین مقصد برای سفر به ترکیه محسوب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

ویرانه افسوس

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه ویرانه افسوس است. قدمت این ویرانه به امپراطوری روم برمی‌گردد. این ویرانه به قدری بزرگ است که اگر بخواهید همه این بنای ویرانه را ببینید، باید نصف روز خود را به این کار اختصاص دهید؛ سقف‌ها و ورودی‌های مجلل که معماری روم را به‌نمایش می‌گذارد. ویرانه افسوس را می‌توان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه دانست؛ پس قبل از سفر به ترکیه برای دیدن این ویرانه جذاب که شکوه و عظمت معماران باستان را نشان می‌دهد، وقت خود را خالی کنید.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از زیباترین ومجلل‌ترین کاخ‌های پادشاهان عثمانی است که هنوز سالم مانده و می‌توانید از آن دیدن کنید. فضای داخلی این کاخ با کاشی‌های ظریف، جواهرات قیمتی و… تزیین شده تا قدرت و شکوه پادشاهان عثمانی را به رخ بکشد. با ورود به کاخ توپکاپی عظمت و جوی خاص شما را می‌گیرد و شما را تا ساعت‌ها از دنیای واقعی دور می‌کند. بازدید از توپکاپی شما را به تاریخ ترکیه می‌برد تا بیشتر با فرهنگ ترکیه آشنا شوید.

چشمه‌های پلکانی پاموکاله

یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ترکیه چشمه‌های پلکانی پاموکاله است. این چشمه‌های پلکانی از سنگ آهک خالص درست شده و منظره‌ای وصف نشدنی را ایجاد کرده‌اند. این چشمه‌ها اولین چشمه‌های آب شور جهان به‌شمار می‌رود.

برج گالاتا آنتالیا

این جاذبه طبیعی یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا است که نمی‌توان آن را با کلمه توصیف کرد. در این جاذبه‌ای طبیعی می‌توان قدرت خدا را دید و ساعت‌ها لذت برد. اگر با تور ترکیه علی بابا سفر می‌کنید، حتما جاذبه‌های گردشگری ترکیه را ببینید. درصورتی‌که نگران قیمت تور هستید، می‌توانید از تورهای لحظه آخری استفاده کنید. همچنین می‌توانید در فصل تابستان به این سفر بروید.

برج گالاتا

برج گالاتا با ارتفاع 67 متر معروف به برج مسیح بلندترین سازنده شهر استانبول است. این سازه در سال 1348 ساخته شده و از آن به‌عنوان برج دیده بانی هم استفاده می‌شود. این برج در سال‌های اخیر موردبازسازی قرار گرفته و امروزه نیز، بخش فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و باشگاه است.

کلیسای چورا

کلیسای چورا سازه‌ای قدیمی و فرسوده است که بازدیدکنندگان این کلیسا عاشق معماری آن هستند و می‌گویند یکی از زیباترین سازه‌های دست بشر به‌حساب می‌آید. در این کلیسا با موزایک و کاشی زندگی حضرت عیسی و مادرش را به تصویر کشیده‌اند که جلوه‌ی دیگر را به این کلیسا بخشیده است. این کلیسا با نام کلیسای منجی مقدس هم شهرت دارد.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

شهر سیده

شهر سیده یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود. این شهر نقش بسیار مهمی در تاریخ دارد و مملو از آثار تاریخی است. برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند، شهر سیده یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به‌شمار می‌رود. سیده به‌معنای درخت انار است. این شهر با سواحل ماسه‌ای، بناهای باستانی، کوچه‌های زیبا، مغازه‌های قدیمی و… توانسته نظر خیلی از مسافران را به خود جلب کند.

شهر سیده آنتالیا

از جاذبه‌های گردشگری شهر سیده می‌توان به تئاتر سیده، ساحل شرقی، موزه سیده، شهر سلوکیا، مجموعه استیت آگورا، شهر سلگ، آبشار ماناوگات، غارهای دودنسیک، پارک کوپرولو کانیون و تالار آپولو اشاره کرد. اگر با تور ترکیه به سفر می‌روید، حتما از این شهر دیدن فرمایید.

آبشارهای ماناوگات

شاید با شنیدن شهر آنتالیا فقط به ساحل و بندرهای زیبا فکر کنید؛ ولی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آبشارهای ماناوگاتاست. این آبشار از جنوب کوه‌های طرس جاری شده و به دریای مدیترانه می‌ریزد. کنار این آبشارها رستوران‌های سنتی، باغ‌های چای، کافه‌های قدیمی و… قرار دارد که می‌توانید معنی قهوه ترک اصیل را در این مکان تجربه کنید.

این مکان در چهار کیلومتری ماناوگات قرار داشته و با استقبال عظیمی از توریست‌ها مواجه می‌شود. ارتفاع این آبشارها زیاد نیست و حالت پلکانی دارند. اگر با تور آنتالیا سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این مکان بکر و دینی را فراموش نکنید.

حمام رومی‌ها

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا حمام رومی‌ها است. این حمام امروزه به موزه تبدیل شده و شما می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن دیدن فرمایید. این حمام در قسمت شرقی شهر سیده واقع شده و بخش زیادی از تاریخ را در دل خود قرار می‌دهد. تورهای ترکیه آنتالیا به‌طور معمول شما را به شهر سیده نمی‌برند و نمی‌توانید از این حمام دیدن کنید. هر زمان که به شهر آنتالیا سفر کرده‌اید، رفتن به این حمام را از یاد نبرید.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا