بررسی علت مهاجرت نخبگان و سرمایه گذاران از کشور

دکتر محمد حسن مرادی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی تجدید نظر شود و دیدگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاران تغییر کند و با تاسیس شرکت‌های خصوصی بخش اعظمی از جوانان را در این شرکت ها و کارخانجات استخدام کنیم و این درحالیست که جو مدیریتی و نظارتی حاکم بر استان باعث شده برخی از شرکت ها و سرمایه گذاران از استان همدان فراری شوند و به استان های دیگر بروند. بوروکراسی و کاغذبازی‌ها نخبگان و کارخانه‌داران را از کشور فراری می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی شرکت های استان از معاونت ریاست جمهوری به صورت بلاعوض می توانیم 20 میلیارد تومان دریافت کنیم تا در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهیم، تصریح کرد: تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دریافت کرده ایم،  که این رقم تنها یک درصد بودجه را شامل می شود و این موضوع نشان دهنده عدم اطلاع شرکت ها از مجموعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد است.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد:  شرکت‌ها از موانع موجود، مشکلات و معضلات کاری موجود خسته می‌شوند  و به این ترتیب کشورهای خارجی جلو می‌آیند و به آن ها پیشنهاد سرمایه‌گذاری و تأسیس شرکت در کشورهایشان را ارائه می‌کنند و کارخانه‌داران با مقایسه وضعیت مهاجرت را ترجیح می دهند و با اشتیاق اقدام به مهاجرت می کنند.

وی گفت:  به عنوان مثال بسیاری از محصولاتی که در ترکیه تولید می‌شود حاصل هوش و استعداد ایرانی‌هاست و همان محصولات تولید نیروهای ایرانی به عنوان جنس ترک و مارک به کشور وارد می شود در حالیکه متولیان اصلی این محصولات هم وطنان مهاجرت کرده هستند.

گزارش: کامبیز قمری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا