تشخیص دقیق زیر شاخه های اومیکرون ممکن شد

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران روسیه اعلام کردند که موفق به ساختن نوعی آزمایش نمونه برداری پی سی آر شده اند که قادر است سویه اومیکرون و زیر گروه های این سویه را شناسایی کند. در این میان تشخیص زیرگروه جدید BA.2 سویه اومیکرون دارای اهمیت زیادی است.

کامیل خافیزوف (Kamil Khafizov) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره تست فوق خاطرنشان کرد: اکثر جهش های اومیکرون در ژن پروتئین S قرار دارند. 

آزمایش‌های پی سی آر تولید شده توسط این محققان کشور روسیه قادر به تشخیص عفونت با زیرگروه جدید BA.2 سویه کروناویروس اومیکرون است. این تیم مطالعاتی به سپرستی کامیل خافیزوف در حال توسعه روش ‌های تشخیصی جدید برای بیماری ‌های انسانی در مؤسسه تحقیقات علمی مرکزی اپیدمیولوژی بهداشتی  روسیه هستند.

به گفته این متخصص، آزمایش های پی سی آر ساخته شده توسط آن ها وجود RNA ویروس را حتی در مورد زیرگروه BA.2 تشخیص می دهند. به گزارش سیناپرس، وی در این رابطه گفت: ما قبلاً چندین بار اعلام کرده ‌ایم که اکثر جهش‌ های اومیکرون در ژن S-protein قرار دارند و آزمایش‌ ها معمولاً سایر بخش‌های ژنوم پاتوژن را هدف قرار می ‌دهند، بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی خاصی وجود ندارد. سیستم ‌های آزمایشی تولید شده توسط موسسه ما دارای این قابلیت بوده و به خوبی می توانند پروتئین های فوق الذکر را شناسایی کنند.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد:  در حال حاضر آزمایش های لازم و مناسب  انجام شده است و ما می توانیم قابلیت این تست ها را تضمین کنیم.

در خاتمه گفتنی است بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان دانمارکی، زیرگروه BA.2 سویه اومیکرون نسبت به سایر زیر شاخه های این سویه مسری تر بوده و همچنین اغلب افرادی که در برابر عفونت کرونا واکسینه شده اند را هدف قرار می دهد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا