فشار خون را با میوه کنترل کنید

به گزارش سیناپرس، تحقیقات انجام شده توسط تیمی از پژوهشگران بین المللی در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد مصرف موز و مرکبات می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این میوه ها سرشار از پتاسیم هستند که مطالعات انجام شده آن را با کاهش فشار خون مرتبط دانسته است. در این میان مشخص شد که انار حتی سطوح بالاتری از پتاسیم نسبت به موز دارد.
محققان طی این مطالعه به بررسی شرایط بهداشتی ۳۳۰۳ نفر در دالاس ایالات متحده پرداخته و اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کردند. نتایجاین تحقیق نشان داد که سطوح بالاتر پتاسیم در ادرار به شدت با کاهش فشار خون مرتبط است.
دکتر اورسون دابلیو مویی (Orson W. Moe) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق گفت: هرچه میزان پتاسیم موجود در ادرار کمتر باشد، فشار خون بالاتر خواهد بود. این موضوع نتیجه مستقیم مصرف پتاسیم در رژیم غذایی است. این موضوع به طور خاص در رابطه با افرادی که پتاسیم کمی در رژیم غذایی خود دارند، صدق می کند.

به گزارش سیناپرس، غذاهای پر پتاسیم شامل میوه هایی مانند موز و مرکبات و سبزیجات هستند. پژوهشگران توصیه می کنند تا می توانید از سبزیجات و میوه های تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنید زیرا مصرف مقدار بیشتری از این غذاها در رژیم غذایی ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی Clinical Journal of the American Society of Nephrology منتشر شده است.

مترجم: مریم عالمی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا