ظاهر پوست در اعتماد به نفس زنان موثر است

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظرسنجی از ۲ هزار زن آمریکایی ۳۵ سال و بالاتر نشان داد که مراقبت های پوستی به افزایش اعتماد به نفس زنان منجر می شود. در این تحقیق بیش از نیمی از زنان اذعان داشتند که ناامنی های پوستی آنها را بر آن داشته تا بدن خود را بپوشانند.

مهمترین نگرانی های مراقبت از پوست که زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند عبارتند از: پوست مختلط (۳۱ درصد)، پوست خشک (۲۹ درصد) و چین و چروک (۲۸ درصد). به همین دلیل است که ۶۸ درصد از خانم ها سعی می کنند قبل از اینکه پوست خود آسیب های قابل توجهی مانند آفتاب سوختگی یا ترک های پوستی را تجربه کنند، مراقبت های پیشگیرانه را انجام دهند.

گفتنی است که از منظر تخصصی، پوست مختلط به نوعی از پوست گفته می شود که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد چون بعضی قسمت ها خیلی چرب و بعضی قسمت ها خیلی خشک هستند.

این مطالعات که توسط OnePoll از طرف AmLactin انجام شد، نشان داد که زنان سالانه هزینه های هنگفتی برای مراقبت از پوست خود تقبل می کنند. به گزارش سیناپرس، از هر ۹ زن، یک نفر تعداد ۱۰ یا بیشتری از محصولات ناموفق مراقبت از پوست را مصرف کرده و به طور متوسط چهار مورد از آنها را در خانه خود نگه می دارد.  

به گفته محققان یک زن عادی قبل از اینکه یکی از محصولات پوستی را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کند، چهار نوع مختلف آن را امتحان کرده و از طریق آزمون و خطا به خواسته و نیاز خود پی می برد. جالب است بدانید که بیشترین میزان مصرف محصولات پوستی در بین خانم ها به ۶۵ درصد از محصولات مرطوب کننده، ۵۳ درصد کرم های آبرسان  و ۴۵ درصد محصولات دارای خواص ضد پیری اختصاص می یابد.

برای اکثر خانم‌ها، یک محصول سه هفته فرصت دارد تا تاثیر شگفت انگیز خود را به آن ها نشان دهد که در غیر این صورت محصول دیگری را امتحان خواهند کرد. جالب اینجاست که حتی اگر این محصول پوستی به طور کامل کارا نباشد، پاسخ دهندگان همچنان چهار ماه آنها را نگه می دارند.

تحقیقات نشان داد که از هر چهار خانم، سه نفر اعتراف می ‌کنند که گزینه ‌های خاصی را به ‌خصوص در مرطوب‌ کننده‌ها (۵۹ درصد) و لوسیون بدن (۵۶ درصد) برای خودشان درنظر دارند. با این حال، ۵۴ درصد از زنان فکر می کنند که یافتن محصولات مراقبت از پوست مناسب برای پوستشان دشوار است.

در ادامه ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان تأیید کردند که تابستان چالش برانگیزترین فصل برای مراقبت از پوست و ۳۰ درصد معتقدند که زمستان فصل سختی برای مواجهه با دشواری های پوستی محسوب می شود.
به گفته محققان، ۶۴ درصد از زنان معتقدند که این مشکلات با افزایش سن بیشتر می شود چراکه به گفته خانم ها در سنین بالاتر مراقبت از پوست به آسانی قبل نبوده و پیچیده تر می شود. 

دکتر جیمی گلیک (Jaimie Glick) متخصص پوست در بیانیه ای می گوید: مراقبت از پوست به معنای یافتن محصولاتی است که برای شما و نیازهای پوستتان بهترین عملکرد را دارند. مواد تشکیل دهنده مانند اسید لاکتیک در انتخاب لوسیون یا کرم مهم هستند، زیرا اسید لاکتیک به پوست آبرسانی کرده و همچنین به آرامی لایه برداری می کند تا روند طبیعی نوسازی پوست شما را تحریک کند که منجر به جوان سازی پوست خشن و خشک می شود.

به گزارش سیناپرس، پوست خشک معمولاً روی دست‌ها، بازوها، پاها و همچنین زانوها و آرنج‌ ها تأثیر می ‌گذارد. دکتر گلیک در انتها می افزاید: هنگام انتخاب محصولی برای نرم کردن و بهبود پوست خشک، به دنبال لوسیون یا کرم های بدن حاوی ۱۲ تا ۱۵ درصد اسید لاکتیک باشید.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا