نشانه های بهبود شرایط همه گیری وجود دارد

به گزارش سیناپرس، هانس کلوگه (Hans Kluge)، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا طی مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که نشانه هایی از بهبود وضعیت ویروس کرونا مشاهده می شود.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: فاصله زمانی شروع موج اومیکرون تا اوج آن بسیار کوتاه و بین ۲۰ تا ۲۵ روز است. اگر به روند گسترش این ویروس نگاه کنید، تعدادی از کشورها به اوج یا در حال نزول رسیده اند. به گزارشsinapress، اما باید در نظر داشت در اکثر کشورها هنوز روند گسترش سریعی وجود دارد و در برخی کشورها این موج هنوز شروع نشده است.

وی در رابطه با آینده همه گیری کرونا اعلام کرد: من هنوز نسبت به روزهای پیش رو خوشبین هستم، زیرا ما می بینیم که سه موقعیت کنار هم قرار می گیرند که شرایط را رو به بهبود می برند: در وهله نخست به محض عبور یک موج، مصونیت زیادی وجود دارد و یا به لطف واکسن یا به دلیل عفونت طبیعی افراد زیادی در برابر ویروس مصونیت پیدا می کنند. دومین موضوع، فصلی بودن بیماری است که با پایان زمستان، کاهش می یابد  و در نهایت ما می دانیم که سویه اومیکرون بسیار خفیف تر از سایر سویه ها است.
به گزارش سیناپرس، کلوگه در رابطه با موضوع فوق گفت: این شرایط نشان می دهد که برای مدتی پس از موج اومیکرون، آرامش زیادی وجود دارد و حتی در صورت بازگشت انواع دیگر و سویه های ناشناخته کرونا، این امکان وجود دارد که جوامع بدون نیاز به قرنطینه با ویروس زندگی کرده و شرایط به حالت عادی بازگردد.
با این حال، به گفته وی، دولت ها برای رسیدن به این نقطه باید چهار اقدام اساسی و مهم انجام دهند:
۱- تقویت نظارت : به طوری که هر کشوری بتواند به سرعت نوع جدید را شناسایی کند.
۲- واکسیناسیون و تقویت واکسن ها
۳- افزایش دسترسی به داروهای ضد ویروسی جدید: ساخت و تهیه داروهای ضد ویروسی جدید می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.
۴- رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی: اگر نوع جدیدی وجود دارد، سریعاً به افراد در معرض خطر توصیه کنید که از ماسک استفاده کرده و فاصله را رعایت کنند.

به گزارش سیناپرس،در نهایت این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: در موضوع آینده همه گیری کرونا، مسوولیت بیشتر و بیشتر بر دوش مردم است. افراد مبتلا آنقدر زیاد هستند که مردم باید مسئولیت خودآزمایی و خود قرنطینگی را بر عهده بگیرند و البته دولت ها باید همچنان مسئولیت مقرون به صرفه ساختن این راهبردها را بر عهده بگیرند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا