برای ترک سیگار، فقط به یک تاکتیک اکتفا نکنید

به گزارش سیناپرس، بنابرگفته محققان، همواره از هر سه نفر سیگاری، دو نفر مایل اند که سیگار را ترک کنند و این موضوع نشان از اهمیت یافتن راه های کمک به چنین افرادی دارد.پژوهشگرانی از دابل بی در سیدنی استرالیا، در یک مقاله مروری، روش ها و داروهای مختلفی را که می توانند در این زمینه یاری گر افراد باشند، بررسی کرده و و دریافته اند که ترکیبی از تکنیک های مختلف، بهتر از هر گونه درمان منفرد عمل می کند.

در حال حاضر چندین نوع درمان جایگزین نیکوتین در دسترس هستند، برای مثال چسب  نیکوتین می تواند به رفع هوس های پس زمینه ای برای سیگار کشیدن کمک کند. در کنار این درمان، اشکال خوراکی مانند اسپری دهان، آدامس و قرص‌ نیز وجود دارند که سریع‌تر عمل می‌کنند.

به گفته محققان، استفاده از نیکوتین کافی برای کنترل هوس سیگار کشیدن، مهم است و در کنار آن باید از فرم های خوراکی نیز به درستی استفاده کرد، گرچه اکثر افرادی که تمایل به ترک سیگار دارند، این کار را نمی کنند.به گزارش سیناپرس، با این وجود بررسی ها نشان داده اند که ترکیب یک چسب نیکوتین با انواع خوراکی این ماده، می تواند موفقیت بیشتری را در ترک سیگار حاصل نماید.

آن ها افزوده اند: همچنین، وارنیکلین، دارویی است که هوس و علائم ترک سگار را تسکین می دهد. این کار پاداشی را که از کشیدن سیگار دریافت می‌کنید کاهش داده و می‌تواند با چسب نیکوتین نیز ترکیب شود. طبق توضیحات محققین، درکنار این موارد و در صورت شکست سایر درمان ها، از گزینه ویپ نیکوتین نیز می توان استفاده نمود. این کار به عنوان کمکی برای ترک سیگار عمل می کند.

به گزارش سیناپرس، در این تحقیق، اظهار شده است که خطرات طولانی مدت ویپ کردن نیکوتین، هنوز به طور واضح مشخص نشده است. اما بعید است که چنین خطری بیش از 5 درصد خطر سیگار کشیدن باشد.

این یافته ها که استراتژی های جدیدی را برای ترک سیگار ارائه داده اند در نشریه Australian Prescriber منتشر شده اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا