علل بروز انحراف ستون فقرات چیست؟

در حال حاضر بیشتر چه کسانی در معرض ابتلا به انحراف ستون فقرات(اسکولیوز) هستند؟ آیا امکان این مشکل در سنین کودکی و نوجوانی نیز ایجاد شود؟

به گزارش سیناپرس، در اغلب موارد انحراف ستون فقرات در کودکان و نوجوانان ایجاد شده و درمان می شود. شایع ترین نوع اسکولیوز، اسکولیوز ایدیوپاتیک( ناشناخته) نام دارد که در دوران نوجوانی ایجاد می شود. این نوع اسکولیوز در نوجوانان و در سنین رشد و بلوغ رخ می دهد. در صورتی که اسکولیوز در دوران بعد از بلوغ رخ دهد، به آن اسکولیوز بزرگسالی گفته می شود.

علت این دو نوع نامگذاری این است که اسکولیوز رخ داده در طی دوران رشد استخوانی از نوع دیگر اسکولیوز تشخیص داده شود. اسکولیوز بزرگسالی ممکن است در نتیجه عدم درمان اسکولیوز در دوران کودکی و نوجوانی باشد یا در همان دوران بزرگسالی شکل گرفته باشد. علل بروز انحراف ستون فقرات در دوران کودکی کاملا متفاوت است.

همچنین اسکولیوز ممکن است در بارداری نیز اتفاق بیفتد. اسکولیوز در بارداری بیشتر از حالتی که فرد به تنهایی دچار یکی از این شرایط باشد، می تواند در صورت بروز همزمان برای فرد نگران کننده باشد. به هر حال مهم است توجه داشته باشید به خاطر ابتلای مادر به اسکولیوز، نوزاد در معرض خطر قرار نمی گیرد.

*دکتر عباس دقاق زاده، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا