برای انتخاب مقصد تعطیلات نظرات دیگران اهمیت دارد

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر خرید بلیت سفر و رزرو یک هتل می تواند از طریق اینترنتی و وب سایت هتل ها و شرکت های گردشگری انجام شود. معمولا افرادی که تجربه سفر به یک هتل یا یک نقطه دیدنی را داشته اند نظرات خود را در بخش نظرات این وب سایت ها می نویسند تا دیگران بتوانند با توجه به تجربه خوب یا بد آنها تصمیم گیری کنند. 

نظرسنجی انجام شده از دو هزار مسافر آمریکایی نشان می دهد که ۶۷ درصد اعتراف کرده‌ اند که به تجربیات ارائه شده در وب سایت ها زیاد توجه می کنند، علی ‌رغم اینکه ۴۶ درصد پیش از آن به دلیل بازخورد گمراه‌ کننده ‌ای که از سوی یک مسافر غریبه منتشر شده بود، ناامید شده یا منجر به تجربه بد برایشان شده بود. به گزارش سیناپرس، این شرکت کنندگان پیش از رزرو محل حتما به طور متوسط ۱۷ نظر را مطالعه می کنند و ۴۸ درصد از آنها اگر نظرات را نخوانند و بخواهند محلی را رزرو کنند حتما دچار استرس خواهند شد. 

بررسی ها نشان داده که حتی مکان های دیدنی بزرگ و مجهز نیز از اظهارنظرهای تحقیرآمیز و گمراه کننده در امان نیستند. به گزارش خبرگزاریsinapress، فیلیپ فرنباخ (Philip Fernbach)، دانشمند برجسته علوم شناختی در این رابطه می‌گوید: محیط اطلاعات مسافران در ده سال گذشته دچار تغییرات عمده ای شده و بررسی‌ های آنلاین اکنون منبع اصلی اطلاعاتی است که این افراد به آن تکیه می‌ کنند.

متاسفانه، میانگین رتبه ‌بندی ستاره‌ ها به شدت مغرضانه است، بررسی ‌های جعلی به شدت رواج داشته و برای تجربیات اقامتی یا تفریحی، مسافران مختلف می ‌توانند سلیقه‌ های کاملاً متفاوتی داشته باشند.

این تحقیق نشان می ‌دهد که مردم به‌ شدت به این بررسی ‌ها اعتماد و حتی اعتراف می‌ کنند با وجود اینکه گاهی اوقات پیامدهای منفی قابل ‌توجهی از این اعتماد را تجربه کرده اند، اما نسبت به انجام آن وسواس دارند. به گزارش سیناپرس، کاربران بهتر است که بتوانند اتکای خود به بررسی‌ ها را با ارزیابی‌ های کارشناسانه‌ تر یا انتقادی ‌تر تکمیل کنند که با محدودیت‌ های بی ‌شمار سیستم بررسی آنلاین مواجه نیستند.

علیرغم اینکه ۷۵ درصد اعتراف کردند نظرات نادرست منجر به مشاجره و تنش شده است، ۷۲ درصد هنوز به نظرات غریبه‌ ها هنگام رزرو یا خرید آنلاین اعتماد دارند. در ضمن این نظرسنجی نشان داد که  ۸۱ درصد موافقند که هنگام برنامه ریزی سفر باید یک سیستم قابل اعتمادتر و دقیق تر وجود داشته باشد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds 
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا