توانبخشی کلید بازگشت سلامت پس از سکته قلبی است

به گزارش سیناپرس، افرادی که دچار حمله قلبی شده اند یا در حال مبارزه با نارسایی قلبی هستند همواره در شرایط آسیب پذیری قرار داشته و توانبخشی قلبی می تواند بخش مهمی از بهبودی این افراد باشد. به نظر می رسد افراد مسن به اندازه کافی از این درمان نجات دهنده استفاده نمی کنند.

انجمن قلب آمریکا اخیراً خاطرنشان کرده است که کمتر از یک نفر از هر ۱۰ ذینفع آمریکایی واجد شرایط درمان های بازپروری نارسایی قلبی توصیه شده را دریافت می کند.

دکتر وینی گودوگوتلا (Vinay Guduguntla) از محققان دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیسکو در این رابطه گفت: بر اساس داده‌های فعلی، بیش از ۹۰ درصد از افراد مبتلا به نارسایی قلبی، درمانی که بتواند سلامت و بقای آنها را بهبود بخشد، دریافت نمی کنند.
توانبخشی قلبی یک برنامه تحت نظارت جامع است که شامل:
•    فعالیت بدنی منظم.
•    تغذیه سالم.
•    مصرف دارو طبق دستور.
•     ترک عادات بد مانند سیگار کشیدن.
•    مشاوره برای کمک به کاهش استرس و بهبود سلامت روان.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، این برنامه شامل هر کسی که دچار حمله قلبی یا نارسایی قلبی شده، می شود. به گزارش سیناپرس، همچنین اگر فردی مشکل قلبی داشته باشد که نیاز به جراحی یا مراقبت پزشکی دارد، ممکن است از توانبخشی قلبی بهره مند شود.

گروه های مختلفی از متخصصین از جمله پزشکان، پرستاران، متخصصان ورزش و تغذیه، فیزیوتراپ ها و مشاوران، در نهایت می توانند در فرایند توانبخشی قلبی اینگونه افراد مشارکت کنند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا توانبخشی قلبی معمولاً حدود سه ماه طول می کشد، اما دوره آن می تواند بین دو تا هشت ماه باشد. مطالعات نشان داده ‌اند که توانبخشی قلبی احتمال مرگ این افراد را در پنج سال پس از حمله قلبی یا جراحی بای‌پس تا حدود ۳۵ درصد کاهش می ‌دهد.

مطالعه اخیر دیگری که در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد، تخمین زده که بازماندگان حمله قلبی اگر به اصولی که توسط توانبخشی قلبی ترویج می شود پایبند باشند، می توانند بیش از هفت سال زندگی سالم داشته باشند.

محققان دریافته اند که زنان کمتر از مردان برای شروع یا تکمیل بازتوانی قلبی تلاش می کنند. افراد مسن نیز کمتر احتمال دارد که توانبخشی قلبی را انجام دهند. به گزارش سیناپرس، آنها ممکن است احساس کنند برای فعالیت بدنی خیلی پیر هستند، به خصوص اگر از مشکلاتی مانند آرتریت که ورزش را دشوارتر می کند، رنج ببرند.

دکتر دونالد لوید جونز (Donald Lloyd-Jones)، رئیس سابق انجمن قلب آمریکا اعلام کرد از طرفداران بی‌ شمار توانبخشی قلبی است توضیح می دهد که پس از حمله قلبی، افراد ممکن است از ورزش بترسند، افسرده شوند یا احساس کنند که برای انجام هر کاری برای بازیابی سلامت قلبی عروقی خود خیلی دیر شده است. توانبخشی قلبی، بیماران را وارد یک محیط تحت نظارت می کند، جایی که آنها می توانند یاد بگیرند که دوباره به بدن خود اعتماد کرده و سلامت خود را بازیابند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا