راهکار شما برای جمع آوری و بازیافت زباله در فضا چیست؟

به گزارش سیناپرس، ناسا به تازگی چالشی را برای یافتن راه هایی جهت رفتن به مریخ و بازگشت با حداقل مواد هدر رفته به راه انداخته است. در این راستا آزمایشگاه مسابقات ناسا، همراه با پلتفرم HeroX، چالشی با عنوان Waste to Base به دنبال یافتن ایده‌هایی برای بازیافت زباله، ضایعات، دی اکسید کربن و مواد بسته‌ بندی فوم در طول یک ماموریت دو تا سه ساله به سیاره مریخ راه‌ اندازی کرده ‌اند.

شرکت کنندگان تا ۱۵ مارس مصادف با ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند و جوایز متعددی تا سقف هزار دلار برای ایده‌های بدیع از مجموع ۲۴ هزار دلار جایزه تعلق خواهد گرفت. طبق اعلام وب سایت چالش، برنده ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام می شود.
وب سایت رسمی ناسا اعلام کرد که این چالش در مورد یافتن راه هایی برای تبدیل زباله به مواد پایه و چیزهای مفید دیگر، مانند پیشرانه یا مواد اولیه برای چاپگر سه بعدی است.

طبق اعلام ناسا این چالش به دنبال ایده های شما برای چگونگی تبدیل گونه های مختلف زباله به پیشرانه، و به مواد مفید است که می توان آنها را به چیزهای مورد نیاز تبدیل کرد و چندین بار استفاده کرد. در حالی که وجود یک چرخه کاملا کارآمد بعید است، راه حل های ایده آل ممکن است منجر به کم شدن ضایعات بیانجامد.

شرایط واجد شرایط بودن در وب سایت مسابقه موجود است. ناسا در این رابطه اعلام کرد، به طور کلی، هر کسی در جهان که ۱۸ سال یا بالاتر است می تواند به صورت انفرادی یا تیمی در این چالش شرکت کند.

انتظار می ‌رود ایده‌ های برنده به عنوان بخشی از نقشه راه کار توسعه فناوری های آینده برای پروژه کاهش لجستیک ناسا که روی موضوعاتی مانند فضاپیماهای جدید و سکونت‌ گاه‌های آینده کار می ‌کند، مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که ناسا هنوز یک جدول زمانی مشخص برای رسیدن انسان به مریخ تعیین نکرده است، اما برآورد می شود تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به سیاره سرخ برسد. در کوتاه مدت، ناسا امیدوار است تا اواسط دهه ۲۰۲۰ فضانوردان آرتمیس را روی ماه بفرستد. مأموریت‌های ماه ممکن است به اطلاع ‌رسانی در طراحی مأموریت‌های آینده مریخ کمک کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: space.com
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا