شناسایی پنج نوع سرطان پروستات

تحقیقات جدید پژوهشگران منجر به شناسایی انواع مختلف سرطان پروستات و عوامل متفاوتی که باعث ایجاد این بیماری ها می شود، شد .

محققان موسسه تحقیقات سرطان کمبریج و پژوهشگران بیمارستان Addenbrooke انگلستان در همکاری با یکدیگر به بررسی انواع تومور در سرطان پروستات پرداختند . آن ها برای انجام این کار ، کروموزوم های غیر طبیعی و فعالیت های صد ژن مختلف مرتبط با بیماری سرطان پروستات را بررسی و اندازه گیری کردند. آنها در این بررسی ها انواع مختلفی از تومور را در این بیماری شناسایی کردند که در نهایت نوع تومورها را به پنج گروه متمایز که هر کدام با یک مشخصه اثر ژنتیکی مجزا می شود، گروه بندی کردند .

دکتر الستر لمب (Alastair Lamb) از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با این گروه بندی چنین توضیح می دهد :  " یافته های این بررسی ها و مطالعات ما نشان می دهد که سرطان پروستات را می توان به پنج گروه مختلف طبقه بندی کرد . این گروه بندی به پزشکان کمک خواهد کرد تا برای هر بیمار با مشخصه های خاص تومورش بهترین روش و دوره درمانی  را انتخاب کنند . "

دکتر لمب در ادامه توضیحاتش افزود : " البته تحقیقات و آزمایش های بیشتری لازم است تا مشخصات کامل هر نوع سرطان پروستات مشخص شود چرا که هر چه اطلاعات راجع به یک بیماری بیشتر باشد پزشکان بهتر می توانند راه های درمانی موثر را پیدا کنند . این مساله شامل انواع سرطان های پروستات نیز می شود . "

پژوهشگران امیدوار هستند که این اطلاعات و پژوهش ها بتواند در پیدا کردن درمانی مناسب و موثر برای انواع سرطان پروستات مفید واقع شود .

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله EBioMedicine به چاپ رسیده و قابل دسترس است.