آموزش مجازی بر رفتار کودکان تاثیر مخرب داشته است

به گزارش سیناپرس، محققان آمریکایی اعلام کردند که در آخرین پژوهش های خود دریافتند که با تعطیلی بسیاری از مدارس به دلیل همه‌ گیری جهانی ویروس کرونا، والدین کودکانی که در کلاس‌ های آنلاین در خانه شرکت می‌ کردند، گزارش کردند که فرزندانشان بیشتر درگیر رفتارهای ناسازگارانه یا رفتارهایی هستند که پاسخگویی به تغییرات زندگی را برایشان دشوار می ‌کند. 

این داده ها نشان داد که کودکان همچنین بی نظمی یا ناتوانی در کنترل احساسات خود را در این دوره آموزش از راه دور تجربه کردند. به گفته محققان، این موضوع بدان معناست که کودکان بیشتر احتمال دارد که به دلیل آموزش مجازی، طغیان های عاطفی داشته یا از دوری از مدرسه و دوستان خود ابراز ناامیدی کنند.
این مطالعات همچنین نشان داد که بسیاری از کودکان همچنین تمایلی به شرکت در فعالیت ‌های یادگیری از راه دور و تکالیف مدرسه نشان نمی‌ دهند و حتی مانند دوران قبل از همه‌ گیری به حضور در کلاس‌ ها علاقه ندارند.

امیلی هانو (Emily Hanno) محقق فوق دکترا در دانشگاه هاروارد و یکی از پژوهشگران این مطالعات گفت: یادگیری از راه دور چالشی برای سلامت رفتاری و عملکرد کودکان است. این چالش با آنچه که ما در مورد چگونگی تأثیر استرس و اختلال بر رفتار کودکان می ‌دانیم، مطابقت دارد. استرس ناشی از روال های مختل، نامطمئن و در حال تغییر می تواند بر توانایی کودک در تعامل مثبت با دیگران و مدیریت احساسات و رفتار آنها تأثیر بگذارد.
به گزارش سیناپرس، تمدید شدن کلاس های از راه دور و آموزش مجازی به دلیل ظهور سویه اومیکرون منجر به افزایش نگرانی‌ها در مورد سلامت کودکان شده است، چراکه والدین و مربیان از افزایش اضطراب و افسردگی در میان جوانان در هنگام تعطیلی مدارس در دو سال‌ گذشته خبر می دهند.
برای انجام این مطالعات، هانو و همکارانش ۳۴۸ والدین و ۳۵۶ کودک ۶ تا ۸ ساله را چهار بار بین ماه های ژانویه تا مه سال گذشته (دی تا اردیبهشت ماه) مورد بررسی قرار دادند، زمانی که بیشتر مدارس به دلیل شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شدند.
به گفته محققان، یادگیری از راه دور به این معنی است که کودکان به صورت حضوری در کلاس‌ ها شرکت نکرده و در عوض در فعالیت‌های آموزشی آنلاین شرکت می ‌کنند، در حالی که رویکردهای ترکیبی به این معنی است که آنها هم به صورت حضوری و هم آنلاین به مدرسه می ‌روند.
به گفته محققان، والدین گزارش دادند که در حین یادگیری از راه دور، کودکان رفتار عمومی بدتری از خود نشان دادند در حالی که کودکان در یادگیری ترکیبی رفتار عمومی بهتری را نسبت به آموزش صرفا از راه دور نشان می دهند اما همچنان بسیار بدتر از کلاس های حضوری رفتار می کنند.

هانو در انتها گفت: تلاطم جابجایی بین فرمت‌های یادگیری احتمالاً مستقیماً بر کودکان تأثیر می‌ گذارد، زیرا آنها با قابلیت پیش ‌بینی و سازگاری رشد می‌ کنند. همچنین کودکان به ‌طور غیرمستقیم تحت تأثیر استرس در خانواده‌ هایشان قرار می ‌گیرند زیرا خانواده‌ها با یادگیری از راه دور سازگار می ‌شوند که نتیجه همه گیری گسترده‌ جهانی است.
شرح کامل این مطالعات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Pediatrics منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا