بلیط سفرهای فضایی هم قیمت بلیط هواپیما می شود

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر گردشگری فضای را می توان مقوله ای دانست که تنها افراد ثروتمند قادر به پرداخت هزینه های آن هستند و برای نمونه اخیرا یک میلیاردر ژاپنی که ۱۲ روز را به عنوان گردشگر در ایستگاه بین المللی فضایی سپری کرده بود به طور ضمنی اعتراف کرد در حدود ۸۰ میلیون دلار برای این ماجراجویی هزینه کرده است.

به باور کارشناسان، در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی توسعه گردشگری فضایی، هزینه های بالای آن است که موجب شده تنها درصد بسیار اندکی از مردم جهان به آن دسترسی و تمایل داشته باشند. البته پیش بینی می شود با توسعه این حوزه، هزینه های پیش رو کمتر شده و این سبک گردشگری جنبه عمومی تری پیدا کند.

در همین رابطه الکساندر میسورکین فضانورد آژانس فضایی روسیه طی یک کنفرانس خبری آنلاین از ایستگاه بین المللی فضایی که به طور مشترک از سوی روسکوسموس  و مرکز آموزش کیهان نوردان در روز چهارشنبه برگزار شد، اعلام کرد: تهیه بلیط یک سفر بر پایه گردشگری فضایی از نظر قیمت در ۵۰ سال آینده با بلیط هواپیما درجه یک قابل مقایسه خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، میسورکین  در ادامه توضیحات خود گفت: در ۵۰ سال آینده، مطمئناً هزینه های سفر به فضا کمتر شده و هر فرد علاقه مند می تواند با صرف پولی که برای خرید یک بلیط هواپیمای فرست کلاس یا بیزینس کلاس پرداخت می شود، تعطیلات خود را در فضا بگذراند.
این فضانورد مشهور همچنین تاکید کرد که توسعه گردشگری فضایی به تعداد زیادی از مردم این امکان را می دهد که از بیرون به زمین سفر کرده و تجربه ای شگفت انگیز و عمیق از جهان هستی داشته باشند.
در خاتمه گفتنی است الکساندر میسورکین نخستین فضانورد – خبرنگار تاریخ محسوب می شود که مدیریت آژانس خبری روسیه، تاس را در ایستگاه بین المللی فضایی بر عهده گرفت.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا