گزارش تصویری از نقشه هوشمند

شاید داشتن یک نقشه برای بسیاری از افراد کافی باشد ولی در شرایط آب و هوایی مختلف، نیازهای انسان نیز متفاوت خواهند بود و به همین دلیل نیز مواردی که در هوای سرد و در هوای گرم بر روی نقشه به آن توجه خواهیم کرد، با یکدگیر تفاوت های فراوانی خواهند داشت.

حال متخصصان موفق شده اند تا یک نقشه ویژه طراحی کنند که عملا تمامی مشکل ناشی از تغییر نیاز به واسطه وضعیت آب و هوایی را از بین ببرد. این نقشه های ویژه با استفاده از جوهرهای thermochromatic چاپ شده اند و این امر به معنای حساسیت آنها نسبت به حرارت محیط است.

طراح این نقشه که کامیلا همپلمن (Camilla Hempleman) نام دارد، در طراحی این نقشه به نحوی عمل کرده است که این نقشه با توجه به آب و هوای منطقه ای که در آن قرار دارد، می تواند تغییر رنگ داده و بخش های خاصی از نقشه را با رنگ منحصر به فردی به صاحب نقشه نشان بدهد.

برای نمونه در هوای سرد و در شرایطی که باران در حال باریدن است، کسی دوست ندارد به یک مرکز فروش آب میوه های خنک و یا یک رستوران روباز مراجعه کند ولی یک قهوه خانه می تواند با نوشیدن چای داغ در این هوا بسیار جذاب باشد. حال این نقشه در این شرایط برای نمایش مواردی مانند قهوه خانه یاد شده به صورت رنگی اقدام خواهد کرد و موارد غیر مفید، فاقد رنگ آمیزی خواهند بود.

از مزایای این نقشه می توان به عدم نیاز آن به باتری و یا اتصال به سیستم موقعیت یاب جهانی اشاره کرد. البته این امر موجب شده است که برای هر منطقه ای نیاز به داشتن نقشه ای مجزا بود ولی این نقشه ها می توانند حضور در محیط جدید را کاملا متفاوت با چیزی که پیش از این شاهد آن بودیم سازند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا