عوامل موثر در ایجاد تومور مغزی

دکتر جامعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علت بروز تومورها در مغز بسیار متنوع است و غالبا می‌تواند زمینه‌های ژنتیک داشته باشد و این امر بسته به نوع آن متفاوت است. 

وی یاد اور شد: شواهدی مبنی بر اینکه قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی که جنبه ی تومورزایی دارند، باعث تسریع این امر می‌شود، وجود دارد. 
 
وی افزود: برخی از تومورها، عروقی هستند و کاملا جنبه ی ژنتیکی دارند و امکان آن وجود دارد که حتی به صورت مادرزادی به همراه فرد باشد و البته شکل آنها متفاوت است. 
 
دکتر جامعی در پاسخ به این سوال که ژنتیک چه میزان تاثیر دارد گفت: اکنون روی این مطلب بحث بسیاری است و حائز اهمیت است و اگر زمینه‌ی ژنتیک در فرد موجود باشد و در معرض عوامل محیطی که تاثیر گذار هم قرار گیرد، زمینه‌ی بروز آن نسبت به افرادی که کنترل می‌شوند این زمینه را ندارند فراهم می‌شود.
 
وی در پایان نامه گفت: عوامل بیرونی که بعد از ژنتیک تاثیر گذارند عبارتند از : قرار گرفتن در معرض امواج، حتی امواج حاصله از موبایل می‌باشد که منجر به بروز یکسری تومورهایی در ساختارهای گوش داخلی و یا گوش میانی است.
 
همچنین قرار گرفتن در معرض تشعشات یونیزان باعث ایجاد تومور می‌شود دیگر عامل تاثیر گذار، قرار گرفتن فردی که زمینه آن را دارد در معرض برخی از مواد شیمیایی می باشد. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا