کشف پادتنی برای بیماری MERS

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی ایمنی شناس ایتالیایی موفق به جداسازی یک آنتی بادی یا پادتن انسانی شده اند که قادر است ویروس بیماری جدید MERS را غیر فعال  کرده و اثر آن را از بین ببرد .

بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه (Middle East Respiratory Syndrome) که در اختصار به آن MERS می گویند ، یک بیماری ویروسی است که برای نخستین بار در سال 2012 زمانی که یک بیمار عربستانی در شهر لندن انگلستان درگذشت ، کشف شد . این بیماری در اثر یک ویروس که سیستم تنفسی را هدف قرار می دهد ، ایجاد می شود . این ویروس باعث بروز ذات الریه و عفونت های کشنده در فرد بیمار شده و در سیستم تنفسی اختلال ایجاد می کند .

لازم به ذکر است که این ویروس در خفاش وجود داشته  و به نظر می رسد که از این طریق وارد بدن شتر شده باشد . بیست سال است که این ویروس از شتر به شترهای دیگر منتقل می شود اما از اوایل سال 2010 انتقال آن از شتر به انسان مشاهده شده است  .

با کشف این پادتن می توان به مسیر لازم برای تهیه واکسن مورد نیاز و موثر و یا راه درمانی مناسب برای درمان این بیماری دست پیدا کرد. در حال حاضر این بیماری ویروسی در بیش از 21 کشور دیده شده و تا کنون هزار و سیصد نفر را بیمار کرده است که از آن میان پانصد نفر جان خود را از دست داده اند.

این تیم تحقیقاتی فعالیت ها و بررسی های خود را به سرپرستی الکساندرو لندزو وهیا (Alessandro Lanzavecchia) موسس و مدیر موسسه تحقیقات بیومدیکال (Institute for Research in Biomedicine) واقع در Bellinzona سوسیس به انجام رسانده اند .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (National Academy of Sciences of the United States magazine) به چاپ رسیده و قابل دسترس است .

منبع 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا