چه عاملی موجب ظهور اینفلوئنسرها شد ؟

به گزارش سیناپرس، محققان بین المللی در پژوهشی جدید که در حوزه شبکه های اجتماعی انجام داده اند، موفق به توسعه مدلی شده اند که می تواند برای توصیف نحوه شکل‌گیری جوامع آنلاین و افزایش اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی به کار گرفته شود. این مدل، کار خود را بر اساس کیفیت محتوای تولید شده توسط فرد اینفلوئنسر انجام می دهد.

شبکه‌های اجتماعی اغلب قادرند نقشی مرکزی را در انتشار اطلاعات داشته باشند و به خوبی بر افکار عمومی تأثیر بگذارند، اما درک ما از پدیده‌هایی که در این پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد، همچنان مبهم است. 

در بسیاری از پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و توییتر، کاربران، محتواهای خاصی را به اشتراک می گذارند و فعالانه با محتوای سایر کاربران درگیر می شوند تا بتوانند دوستی های مجازی ایجاد کنند.به گزارش سیناپرس، اما در این مسیر، بیشتر جوامعی که مبتنی بر علاقه یا علاقه های خاصی هستند، اغلب از طریق کاربران برجسته که با عنوان اینفلوئنسر شناخته می شوند و می توانند با محتوای تولیدی خود، بر سایر کاربران تأثیر بگذارند، شکل می گیرند.

در این زمینه، پژوهشگرانی از دانشگاه ETH زوریخ، موفق به ساخت و توسعه یک مدل ریاضی برای بررسی نحوه شکل‌ گیری شبکه‌های اجتماعی شده اند که در آن ها، کاربران تصمیم می‌گیرند بر اساس کیفیت محتوا و علایق، یکدیگر را دنبال کنند.

نتایج بررسی های انجام شده روی این مدل که با استفاده از داده های توییتر و در شبکه ای متشکل از بیش از 6000 دانشمند، آزمایش شده، نشان می دهد که کاربران، به طور دائم به افزایش کیفیت محتوای دریافتی خود می اندیشند و بدین منظور، به جستجوی مداوم ارائه‌دهندگان محتواهایی که دارای بهترین کیفیت هستند از طریق موتورهای جستجوی یکپارچه می پردازند.

بر این اساس آن ها دریافته اند کاربرانی که محتوای با بالاترین کیفیت را تولید می کنند، دو برابر بیشتر فالوور جذب می کنند و این موضوع باعث رشد سریع تر صفحات آن ها می شود.به گزارش سیناپرس، محققان فوق سپس مدل خود را با استفاده از مجموعه داده های توئیچ که یک پلت فرم محبوب برای گیمرهای آنلاین است، مورد تأیید قرار داده اند.

بنا بر نظر آن ها، مدل فوق که بر اساس افزایش محبوبیت و تشکیل شبکه کار می کند، نحوه رشد اینفلوئنسرها را به طور واقعی تری نسبت به مدل های پیشین توضیح می دهد.

به گزارش سیناپرس، این یافته‌ها که درک ما را از نحوه ظهور تأثیرگذاران و اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی بهبود می بخشند، در نشریه معتبر و بین المللی Nature Communications گزارش شده اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا