ترسیم چشم انداز آینده هوش مصنوعی در جهان

به گزارش سیناپرس، به باور کارشناسان، طی سال های آینده فناوری هوش مصنوعی (AI) سازمان ها، صنایع و چشم انداز فناوری را متحول می کند. جهان در حال حرکت به سمت افزایش پذیرش برنامه‌ ها و سیستم ‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است و این روند طی چند سال آینده به ‌طور تصاعدی افزایش خواهد یافت. طی سال های اخیر شاهد بودیم که فناوری‌ های هوش مصنوعی در حال بلوغ بوده و نیاز به استفاده از قابلیت ‌های آنها در حال تبدیل شدن به یک اولویت است.

از آنجایی که کسب ‌و کارها، هوش مصنوعی را بخشی از استراتژی اصلی خود محسوب می کنند، تغییر عملکردها، اقدامات و کنترل ‌های تجاری برای اطمینان از بهترین شیوه‌های اخلاقی در این حوزه اهمیت پیدا می‌ کند.به گزارش سیناپرس، بر این اساس و با توجه به جدید بودن این حوزه، پیاده سازی و ایجاد شیوه های هوش مصنوعی اخلاقی به یک اولویت و یک نگرانی در سطح مدیران ارشد تبدیل شده است.

در این راستا وضع راه‌ حل ‌های مبتنی هوش مصنوعی که از دیدگاه قانونی و اخلاقی، شفاف و قابل پذیرش باشند، ضروری است. باید به این نکته نیز توجه داشت که با توجه به حجم زیادی از داده‌ های کاربر محور که باید پردازش شوند، گستردگی موارد استفاده، تغییرات نظارتی در بازارهای عملیاتی و اولویت‌های متنوع ذینفعان، ایجاد هر نوع قانون و اصول اخلاقی جهت هوش مصنوعی برای شرکت ‌ها چالش برانگیز است. این قانون همچنین فرصت هایی را برای فروشندگان فناوری و ارائه دهندگان خدمات ایجاد می کند که بر اساس آن باید سیاست های آتی خود را تعیین کنند. 

بر اساس این گزارش ، شرکت‌های فناوری و خدمات آینده ‌نگر از جمله ارائه‌ دهندگان اصلی فناوری اطلاعات، ارتباطات و استارت ‌آپ‌ ها باید با شرکت ‌ها و صنایع همکاری داشته تا از فرصت ‌های بالقوه این حوزه بهترین استفاده ممکن را ببرند. 

بر اساس این گزارش، موضوعات کلیدی که باید در تدوین قوانین اخلاق مدارانه جهت هوش مصنوعی مد نظر قرار گیرند عبارتند از:  الزامات راهبردی،  بررسی محیط هوش مصنوعی،  محرک های رشد و  موارد استفاده از این فناوری در کنار شناسایی چالش ها و تجزیه و تحلیل فرصت های رشد در این حوزه. 
به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر بر اساس گزارش فوق الذکر،  افزایش تمرکز اکوسیستم بر اخلاق هوش مصنوعی مستلزم بررسی و در نظر داشتن مواردی متعدد و شناسایی فرصت های رشد این حوزه است. 

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: globenewswire

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا