کشف شیپور ۲ هزار ساله جنگ در انگلستان

به گزارش سیناپرس، در پی کشف یک شیپور باستانی ۲ هزارساله توسط یک باستان شناس آماتور در انگلستان، کارشناسان موزه تالار مویز در بوری سنت ادموندز به بررسی این شی پرداخته و دریافتند که شی فلزی کشف شده  در توده خاک رس این مزرعه، در واقع شیپور یا یک ترومپت جنگی است که با اصطلاح کارنیکس نیز شناخته می شود. گفتنی است این شیپور از نمونه های به دست آمده قبلی  بسیار کوچکتر است.

موضوع جالب درباره یافته هیجان انگیز فوق الذکر، این است که این شی، تنها کارنیکس شناخته شده ای است که در انگلستان یافت شده و اولین مورد در بریتانیا نیز در سال ۱۸۱۶ در دسکفورد اسکاتلند به دست آمده بود.به گزارش سیناپرس، البته در خارج از انگلستان و در سال ۲۰۰۴ باستان شناسان در  فرانسه یک نمونه مشابه با قدمت ۱۰۰ سال قبل از میلاد را کشف کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، قرار است این شیپور جنگی عصر آهن طی ماه آینده در حراجی با قیمت پایه ۳ هزار پوند به فروش برسد. به گفته باستان شناسان تا حدود دو هزار سال پیش از این سازهای بادی با تزئین سر گراز، برای ترساندن سربازان دشمن در نبردهای خونین استفاده می شد.

البته این نمونه کشف شده در انگلستان بسیار کوتاه تر از شیپورهای برنزی معمولی است که در سراسر دوران سلتیک در جنگ ها و مراسم آئینی استفاده می شد. هر چند این احتمال نیز وجود دارد که قطعه شیپور کشف شده، بخشی از یک شیپور بزرگتر باشد که شکسته است.

انتظار می رود شیپور فوق در اول دسامبر  در خانه حراج Dix Noonan Webb در لندن به فروش رسیده و عواید حاصل از این  حراج بین ایوان بیلی  و مالک زمین تقسیم شود.

به گزارش سیناپرس، نایجل میلز، مشاور Dix Noonan Webb، در این رابطه می گوید: این ترومپت مینیاتوری دارای یک محور توخالی کمی خمیده با سر گراز و با دهانی باز است که در بخش  جلویی آن انحنا وجود دارد. یک سوراخ کوچک در پشت سر این گراز دیده می شود که احتمالا برای اتصال یک زبانه چوبی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: suffolknews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا