زخم پوش‌های نوین در کشور تولید می‌شود

میانگین هزینه درمان برای افراد مبتلا به زخم پای دیابتی غیرحاد در سال ۹۹ بین چهار تا پنج میلیون ارزیابی شده است که بخشی از این هزینه‌ها صرف تهیه پانسمان مناسب درمان این نوع زخم‌ها می‌شود.

پانسمان‌های نوین نسبت به پانسمان‌های سنتی در بهبود زخم اثرگذاری بیشتری دارند، اما پس از اعمال تحریم‌ها، تأمین پانسمان‌های استاندارد برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها همراه با دردسر‌ها و صرف مخارج زیادی انجام شد.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با همکاری سایر واحد‌های فناور جهاد دانشگاهی و با هدف پاسخگویی به نیاز‌های افراد مبتلا به زخم و همچنین کمک به صرفه جویی در خروج ارز از کشور، در سال‌های اخیر به حوزه تولید زخم پوش‌ها ورود پیدا کرده و با مهندسی معکوس محصولات وارداتی مشابه، تولید پانسمان‌های در حوزه درمان و ترمیم زخم در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس داده‌های به دست آمده از گمرک، نیز در سال ۹۸ حدود ۲۱ میلیون دلار هزینه واردات محصولات مرتبط با بخش پانسمان و درمان زخم در کشور شده است.

برای تولید این سه زخم‌پوش جاذب فوم، زخم پوش سوپر جاذب آلژینات و زخم پوش سوپر جاذب هیدروفایبر موافقت اصولی تشکیل پرونده تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی اخذ شده است تا در ادامه و در مسیر تجاری سازی، این محصولات مطابق با استاندارد‌های سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی با کسب پروانه تولید به بازار عرضه شوند.

پیش بینی می‌شود در صورت تحقق تولید با کیفیت این سه محصول، با گره گشایی از معضل بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن و حاد، با جلوگیری خروج ارز از کشور، گام‌های مؤثری به منظور صرفه جویی ارزی برای تأمین این محصولات در کشور صورت بگیرد.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا