چگونه با مرگ عزیزانمان مواجه شویم؟

به گزارش سیناپرس، کنار آمدن با مرگ افراد نزدیک و کسانی که دوستشان داریم را می توان یکی از بزرگترین چالش هایی دانست که انسان در طول عمر خود با آن رو به رو می شود. در این میان راهکارهایی وجود دارد که به ما کمک می کند با مرگ عزیزان خود به طور منطقی و راحت تری کنار آمده و همچنین تلاش کنیم کنار آمدن با مرگ خود را برای اطرافیان آسان تر کنیم.

به همین دلیل توصیه می شود در طول زندگی و زمانی که قدرت تصمیم گیری دارید با برخی موارد مواجه شده و برای آن برنامه ریزی کنید. برخی از پیشنهادات کارشناسان در این زمینه عبارتند از:

به اهدای عضو فکر کنید

اهدای عضو می تواند پس از مرگ موجب زندگی بخشیدن به سایرین باشد و این موضوع تا حدی بر روحیات اطرافیان فرد متوفی تاثیر دارد زیرا آن ها احساس می کنند خوبی های عزیز از دست رفته همچنان تداوم داشته و برای مثال قلب یا سایر اندام عزیزشان همچنان در بدن فرد دیگری به تپیدن ادامه می دهد. اهدای بدن به علم پزشکی جهت تشریح و پیشبرد این دانش نیز یکی از راه‌های مفید بودن پس از مرگ است. 

درخت بکارید

ایده کاشت درخت به یاد فرد از دست رفته می تواند یکی از روش های مفید برای حفظ یاد فرد متوفی است. به گزارش سیناپرس، در بسیاری از کشورها امکان سوزاندن جسد و تبدیل آن به یک درخت برای خانواده فرد متوفی وجود دارد، اما در باور اسلامی که امکان چنین عملی نیست، می توان روی قبر عزیزان یک درخت به نام وی کاشته و با دیدن سبز شدن و باروری آن درخت، یاد عزیز از دست رفته را تا حد زیادی حفظ کرد.

فیلم و صدای عزیزانتان را ضبط کنید

داشتن صدا یا تصویر افراد نزدیک و مورد علاقه شما می تواند در هنگام سوگواری و عزاداری بسیار کمک کرده و موجب شود یاد و خاطره فرد از دنیا رفته حفظ شود. در این میان حتی برخی روان شناسان ایده ضبط پیامی در دوران قبل از مرگ برای اطرافیانتان را مطرح می کنند. 

به گزارش سیناپرس،ضبط پیام، فیلم یا موسیقی خاصی که برای شما معنای خاصی دارد راهی است که عزیزانتان می توانند به کمک آن خاطره شما را گرامی بدارند. در نهایت باید پذیرفت که مرگ، بخشی از چرخه طبیعی زندگی محسوب می شود که همه ما ناگزیر با آن رو به رو خواهیم شد. 

مترجم: مولود یوسفی
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا