چرا میزان خودکشی در پرستاران افزایش یافته است؟

به گزارش سیناپرس ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که پرستاران بیشتر از شاغلان سایر حوزه ها با افکار مرتبط با خود کشی سر و کار دارند. در این میان شاید حتی موضوع نگران ‌کننده ‌تر از کشف فوق، این باشد که پرستاران کمتر از سایرین با دیگران در مورد مشکلات سلامت روان خود صحبت می ‌کنند.

از سوی دیگر دانستن این نکته مهم است که محققان داده های این پژوهش را در سال ۲۰۱۸ و پیش از همه گیری کرونا جمع آوری کرده بودند و بررسی های تکمیلی نشان داد که این بحران در طول همه گیری کووید ۱۹ به شدت افزایش پیدا کرده است.

لیزلوت دیربای (Liselotte Dyrbye)، نویسنده ارشد این مطالعه و متخصص داخلی کلینیک مایو Mayo، در این رابطه می ‌گوید: در حالی که یافته‌ های مطالعه ما به اندازه‌ کافی جدی است، ما می‌ دانیم که تأثیر همه ‌گیری کنونی به طرز چشمگیری وضعیت را پیچیده تر کرده است.  امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات در سطح سیستم برای بهبود زندگی کاری پرستاران و سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی حس می شود. 

طی این مطالعات بیش از ۷ هزار پرستار به یک نظرسنجی ملی با تمرکز بر موضوعات مختلف سلامتی از فرسودگی شغلی تا افسردگی کامل پاسخ دادند. این نظرسنجی‌ها در اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شده و جمع ‌آوری داده‌ های آن  در اوایل سال ۲۰۱۸ انجام شد. به گزارش سیناپرس ،بیش از ۴۰۰ نفر از پاسخ‌ دهندگان اعتراف کردند که در سال گذشته افکار مرتبط با خود کشی داشته ‌اند،  این آمار تقریباً یک درصد بیشتر از تعداد افرادی است که در مشاغل دیگر با این مشکلات مواجه هستند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که پرستاران کمتر از سایر مشاغل به دنبال دریافت کمک حرفه ای برای چنین افکار و احساساتی هستند. بیش از یک سوم از پرستاران مورد بررسی حداقل یک علامت مرتبط با فرسودگی شغلی و ۴۰ درصد علائم افسردگی را نشان می دهند.

نویسندگان این مطالعه تاکید می کنند که مقامات باید فوراً برای رسیدگی به این روند اقدام کنند. آنها می گویند که کل سیستم ها و مداخلات مبتنی بر تمرین باید برای شناخت، رسیدگی و درمان هر دو نوع فرسودگی شغلی و افکار خود کشی در میان پرستاران ایجاد شود.

به گزارش سیناپرس ، شرح کال این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی پرستاری آمریکا AJN منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: نیروانا محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا