یک روش غیرتهاجمی برای درمان آب مروارید

به گفته پزشکان در صورتی که استفاده از این روش درمانی برای انسان مورد تایید قرار گیرد این روش جایگزین و غیرتهاجمی برای درمان مبتلایان به نوع خفیف آب مروارید مفید خواهد بود.

پزشکان ابتدا با بررسی دو کودک چینی مبتلا به نوع وراثتی آب مروارید مطمئن شدند ترکیب لانوسترول می‌تواند از بروز آب مروارید جلوگیری کند. در مطالعات بیشتر مشخص شد در این کودکان جهش ژنی اتفاق افتاده که مانع از تولید استروئید لانوسترول می‌شود.

در چندین مورد بررسی انجام شده متخصصان ترکیب لانوسترول را روی عدسی‌های پیوندی انسان، سگ و خرگوش آزمایش کردند که مشخص شد این ترکیب به طور قابل توجهی در کوچک کردن سایز آب مروارید نقش دارد.

آب مروارید زمانی تشکیل می‌شود که پروتئینی در عدسی‌ها شکل می‌گیرد و مانع از آن می شود نور به داخل چشم نفوذ پیدا کند. اگرچه این عارضه می‌تواند زمینه ارثی داشته باشد، اغلب افراد در سن بالا به آن مبتلا می‌شوند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، عارضه آب مروارید علت اصلی نابینایی در سراسر جهان است. در حال حاضر تنها روش درمانی موجود برای درمان آب مروارید، عمل جراحی و خارج کردن عدسی از چشم و جایگزین کردن آن با عدسی مصنوعی است.

به گزارش ایسنا، در صورتی که این روش درمانی برای استفاده در انسان تایید شود، روش جایگزین آسان‌تر در درمان عارضه آب مروارید خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا