داشتن خواهر باعث طول عمر بیشتر می شود

به گزارش سیناپرس، تیمی ازمحققان دانشگاه آکسفورد به همراه پژوهشگرانی از کشورهای میانمار و فنلاند دریافتند که داشتن خواهر یا برادر بر زندگی فیلهای آسیایی تأثیر می گذارد. این بررسی همچنین نشان می دهد فیلهایی که با خواهر و برادر بزرگتر خود زندگی کنند، عمر بیشتری دارند. البته داشتن خواهر بزرگتر تأثیر بیشتری نسبت به داشتن برادر بزرگتر دارد.
بر این اساس پژوهشگران دریافتند فیلهای ماده پرورش یافته با خواهران بزرگتر برای اولین بار به طور متوسط دو سال زودتر در مقایسه با فیل هایی که با برادران بزرگتر پرورش یافته بودند ، تولید مثل کردند. تولید مثل در سنین پایین معمولاً منجر به فرزند آوری بیشتری توسط فیل می شود.
از سوی دیگر وزن بدن فیلهای نر پرورش یافته با خواهران بزرگتر نیز در مقایسه با سایر فیل ها بیشتر بود. به گزارش سیناپرس، دکتر وران برگر ، نویسنده سرپرست این مطالعه ، از دانشگاه آکسفورد می گوید: تحقیقات ما تأیید می کند که روابط خواهر و برادری به ویژه در گونه های اجتماعی، زندگی افراد را شکل می دهد. به طور معمول پیامدهای طولانی مدت اثرات خواهر و برادری در حیوانات با عمر طولانی مورد مطالعه قرار نمی گیرد.

یکی از دلایل این موضوع، چالش های لجستیکی مطالعات میدانی محسوب می شود. برای انجام این مطالعه جدید ، پژوهشگران توانستند با مطالعه جمعیت فیلهای میانمار که سوابق گسترده ای در مورد آنها وجود دارد ، بر این مانع غلبه کنند.
در این پروژه، محققان اطلاعات دقیق تولید مثل و طول عمر ۲۳۳۴ فیل که بین سال های ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۸ متولد شده بودند را  تجزیه و تحلیل کردند.

از این فیل ها در طول روز برای سواری ، حمل و نقل و پرورش حیوانات استفاده می شد. این فیل ها در طول شب بدون نظارت در جنگل ها زندگی کرده و می توانند با فیلهای وحشی و رام تعامل داشته و جفت گیری کنند. بچه فیل ها توسط مادران خود تا سن پنج سالگی پرورش یافته و سپس انسانها شروع به آموزش آنها برای کار می کنند. 
به گزارش سیناپرس،  پژوهشگران در این رابطه می گویند: امیدواریم ‌با جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد توده بدنی مادران هنگام تولد ، آثار ناشی از حضور مادر را از تأثیرات ناشی از حضور خواهر و برادر جدا کنیم. داده های بیشتر همچنین به ما اجازه می دهد تا تأثیرات محیط بر روابط خواهر و برادری را بررسی کرده و جزئیات بیشتری را در مورد تأثیرات داشتن خواهر و برادر بر جنبه های خاص سلامت فرزندان جوانتر مانند ایمنی ، عملکرد عضلانی و تغییرات هورمونی بیان کنیم. 
شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله اکولوژی حیوانات  (Journal of Animal Ecology) که توسط انجمن اکولوژیکی بریتانیا منتشر می شود، در دسترس قرار دارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا