درآمد والدین بر سلامت فرزندان موثر است

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه ایلینوی طی مطالعات خود در رابطه با وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین و پیامدهای آن بر آینده کودکان دریافتند کودکان خانواده های فقیر بیشتر در معرض چاقی و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

بر این اساس گفته می شود درآمد دائمی، وضعیت بلندمدت اجتماعی – اقتصادی یک فرد محسوب می شود در حالی که درآمد موقتی به فراز و نشیب های موقت مالی اشاره دارد. طی این مطالعات، محققان مجموعه داده هایی را که در ابتدا برای مطالعه پانل پویایی درآمد (PSID) جمع آوری شده بود ، تجزیه و تحلیل کردند.

این پروژه ، شرایط مالی هزاران خانواده را در یک دوره ۴۷ ساله دنبال کرده و دانشمندان جمع آوری داده های مربوط به درآمد والدین را در سال ۱۹۶۸ آغاز و در سال ۱۹۹۹ ، توجه خود را به فرزندان بزرگسال این والدین معطوف کردند.در ادامه، درآمد دائمی والدین و فراز و نشیب های مالی گذرا با توجه به سه دوره زندگی متمایز در فرزندان  یعنی دوره کودکی (سنین ۵ ماه تا  ۵ سال) ، دوران کودکی میانی (۶ تا ۱۱سال) و نوجوانی (سنین  ۱۲ تا ۱۷سال) مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن ، محققان سطح درآمد خانواده را با پیامدهای بعدی سلامت کودکان مانند چاقی و مسائل مرتبط با چاقی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا مورد ارزیابی قرار دادند. 

در نتیجه این بررسی ها مشخص شد که تأثیر درآمد والدین بر پیامدهای سلامت کودکان در بین فقرا بیشتر است.به گزارش سیناپرس، این محققان امیدوارند که مطالعات آنها به تشویق برنامه های کلان با هدف پایان دادن به فقر و کمک به مردم برای کسب درآمد بیشتر و یافتن موقعیت بهتر در زندگی کمک کند. زیرا این تنها بزرگسالان نیستند که بر اثر فقر آسیب می بینند ، بلکه فرزندان آنها نیز در تمام عمر از این موضوع رنج می برند.

شرح کامل این مطالعه و یافته های به دست آمده از آن درآخرین شماره مجله تخصصی پزشکی و علوم اجتماعی  Social Science & Medicine منتشر شده و در اختیار محققین قرار دارد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا