دانشگاه باید بخشی از اکوسیستم کارآفرینی باشد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان، یعقوب محمدی فر در شورای مهارت استان همدان اظهار کرد: دانشگاه بخشی از اکوسیستم کارآفرینی باید باشد ، در بحث آینده پژوهشی باید نگاه ما در بسیاری از موارد محدود به قوانین نباشد.

وی  با بیان اینکه در برخی موارد قوانین ما سنتی و ضد توسعه هستند، تصریح کرد: قوانین سنتی و ضد توسعه ما را در حوزه فناوری عقب می اندازد ، چرا که هر جا قوانین و محدودیت‌ها برداشته شده ما شاهد بالندگی در آن حوزه بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به سلولهای بنیادی اشاره کرد و این افراد را قوانین نبسته‌ایم.

محمدی فر با اشاره به اینکه یک ورزشکار معمولی یک مدیر برنامه دارد اما ما برای دکتر هیچ مدیر برنامه ای نداریم، و تنها راهکار آن پیوند صنعت و دانشگاه است که بتوانیم با برنامه پیش برویم، خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه سعی بر توسعه مرکز رشد و فناوری دانشگاه با مجموعه پارک علم و فناوری داشته است و راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی در دانشگاه به این موضوع کمک خواهد کرد که شرکت‌هایی ورود خواهند یافت که ایده‌ها و پیش ایده‌ها را حمایت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهی که در دانشگاه راه اندازی خواهد شد به دنبال خلق نیازهای جدید پیش خواهد رفت، افزود: یکی از مباحث مهم در حوزه دانشگاه لزوم تغییر برخی رشته‌هاست که باید در این رشته‌ها تغییراتی ایجاد شود  تا بتوانیم پیوند بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه باید دغدغه‌های آینده را در دانشگاه مطرح و خلق کنیم، گفت : این دانشگاه متعلق به همه بوده و باید ازظرفیت های این دانشگاه در حوزه فناوری بهره گرفت.

محمدی‌فر به وجود گیاهان دارویی و ظرفیت‌های خوب استان همدان در این حوزه اشاره کرد و گفت: در الوند همدان گونه‌های گیاهی دارویی به صورت خودرو وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت و رشته گیاهان دارویی را می‌توان در کنار رشته کشاورزی و باغبانی انجام داد.

گزارش: سحر فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا