ستاری با رئیس جمهور اتریش دیدار کرد

به گزارش مهر، به نقل از معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز (جمعه) در دومین روز حضور خود در وین؛ پایتخت اتریش، با هاینس فیشر رئیس جمهور اتریش دیدار کرد و با وی درباره همکاری های علم و فناوری به گفتگو پرداخت.

پیش از این دیدار، ستاری در مراسم اختتامیه کنفرانس دوروزه «ایران و اروپا» سخنرانی کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سخنرانی خود به سرمایه گذاری مستقیم خارجی مرتبط با فناوری و تحقیق و توسعه r&dfdi اشاره کرد و در ادامه درباره فرصت ها و ظرفیت های ایران در حوزه فناوری های پیشرفته و شرکت های دانش بنیان هایتک ایران سخن گفت.

ستاری همچنین بر معرفی دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران به شرکت ها و سرمایه گذاران اروپایی تاکید کرد و معرفی استعدادها و بازار رو به رشد فناوری های پیشرفته کشورمان برای جذب سرمایه گذاری اروپایی را مدنظر قرار داد.

وی همچنین پارک فناوری پردیس معاونت علمی را به عنوان ظرفیت و پایه پذیرش شرکت های فناور هایتک و نیز انتقال تکنولوژی های پیشرفته و سرمایه گذاری های مشترک معرفی کرد.

ستاری بعد از ظهر امروز (جمعه) در شهر گراتس در ایالت اشتایرمارک اتریش میهمان ضیافت ناهار وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش است و در ادامه از کارخانه شرکت avl بازدید خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز گذشته برای شرکت در «کنفرانس ایران و اروپا» به شهر وین پایتخت اتریش سفر کرده است. کنفرانس ایران و اروپا به مدت دو روز در زمینه سرمایه گذاری و تجارت برگزار می شود.

در این سفر پیرو فعالیت های یکساله معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه همکاری مشترک با شرکت های اروپایی درخصوص انتقال فناوری های پیشرفته و به روز دنیا به ایران، دو قرارداد تجاری «تولید موتور نسل جدید» و قرارداد «انتقال تکنولوژی و طراحی یک مرکز پیشرفته تست آلاینده ها در سطح ملی» با حضور ستاری امضا شد.

دکتر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و جمعی از فعالان و مدیران اقتصادی و تجاری کشورمان نیز به همراه مسوولان، صنعتگران و فعالان تجاری اروپایی در کنفرانس دوروزه «ایران و اروپا» حضور داشتند و در آن به سخنرانی پرداختند.

 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا