افزایش سهم مردان در نرخ ناباروری کشور به 60 درصد بر اثر عوامل محیطی

 دکتر محمد مهدی آخوندی که به قزوین سفر کرده بود، طی دیدار با استاندار قزوین افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان‌ها در ایران است که داروهای این بیماری برای هر شخص در یک دوره درمانی حدود 200 میلیون تومان است و این در حالیست که فقط 20 درصد از بیماران با این داروها درمان می‌شوند.

وی افزود: پژوهشگاه ابن‌سینا در تهران در حال تحقیق بر روی داروهایی است که تا 90 درصد اثر بخشی در سرطان سینه دارند و هزینه‌های آن بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه است.

آخوندی اظهار کرد: مرکز پژوهشی ابن‌سینا دارای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است و با همکاری بخش خصوصی قرار است چند طرح ملی از جمله کارخانه تولید داروهای آنتی‌بادی ضد سرطان تاسیس شود.

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا در ادامه گفت: اگر سازمان‌هایی چون جهاد دانشگاهی مبنای فعالیت‌های خود را تنها حمایت‌های دولتی قرار دهد، نمی‌تواند اقدامات چشمگیری انجام دهد درحالی که اگر فعالیت‌های علمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود، نتیجه مطلوبی ارائه می‎‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست فعلی وزرات بهداشت تولید داروهای داخلی است و خدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار حمایت‌های دولتی می‌تواند راهبرد مناسبی در امور درمانی کشور باشد.

به گزارش ایسنا،آخوندی نرخ ناباروری زوج‌های ایرانی را 20 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه این آمار بالایی است زیرا متوسط نرخ ناباروری در دنیا بین 12 تا 15 است.

وی یادآور شد: در ناباروری کشور، 40درصد از عوامل مردانه، 40 درصد زنانه، 15 درصد عوامل محیطی و 5 درصد عوامل ناشناخته است که متاسفانه در کشور ما سهم عوامل مردانه به دلیل آلودگی‌های آب و هوا، تشعشعات و دیگر دلایل، به 60 درصد رسیده که این آمار نگران کننده‌ای است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا