تاثیر ابتلا به آرتروز در سنین پایین بر میزان باروری مردان

به گزارش سیناپرس، محققان در این مطالعه دریافتند، مردانی که قبل از ۳۰ سالگی به هر نوع آرتریت التهابی مبتلا بودند نسبت به مردان ۳۱ تا ۴۰ ساله و مردان بالای ۴۱ سال فرزندان کمتری داشتند.

محققان هلندی با اشاره به تفاوت تعداد فرزندان در این مردان می گویند: این موضوع نشان می دهد که میزان باروری پایین تر در درجه اول تحت تأثیر کاهش قدرت باروری است.

براساس اعلام بنیاد آرتروز، آرتریت التهابی که در اثر التهاب در ستون فقرات، مفاصل و تاندون- استخوان ایجاد می شود، شامل بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک، آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان و اسپوندیلیت آنکیلوزان می شود.

این بنیاد تخمین می زند که این بیماری ها بیش از ۵۰ میلیون نفر را در آمریکا تحت تأثیر قرار می دهند.

از سوی دیگر براساس تحلیلی که ژوئن ۲۰۲۰ در مجله Seminars in Arthritis and Rheumatism منتشر شد، مردان مبتلا به این بیماری ممکن است در معرض خطر ناباروری، اختلال نعوظ و کاهش تستوسترون و تولید اسپرم قرار داشته باشند.

در مطالعه جدید که توسط محققان روماتولوژیست از موسسه های مختلف هلند انجام شد، محققان میزان باروری یا تعداد فرزندان ۶۲۸ مرد مبتلا به آرتریت التهابی را بر اساس سن آنها در زمان ابتلا به این بیماری، مقایسه کردند.

به گفته محققان، افراد شرکت کننده در این مطالعه بیش از ۴۰ سال سن داشتند. داده های این افراد از هشت بیمارستان مختلف در سراسر هلند در فاصله زمانی سپتامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۱ جمع آوری شد.

آنها به پرسشنامه ای در مورد مسائل پزشکی و باروری قبل و بعد از تشخیص آرتریت التهابی و تعداد مطلوب افراد خانواده و نتایج هرگونه ارزیابی پزشکی برای مسائل باروری پاسخ دادند.

محققان گفتند: در میان شرکت کنندگان در این مطالعه، ۱۴۳ نفر یا کمی بیش از ۲۲ درصد، بدون فرزند بودند.

آنها افزودند: با این حال، درصد مردان بدون فرزند در  افرادی که قبل یا در سن ۳۰ سالگی به آرتریت التهابی مبتلا شده بودند، بسیار بیشتر و بالغ بر  ۳۴ درصد بود؛ این در حالی است که این میزان در میان مردانی که در سنین  بین ۳۱ تا ۴۰ سالگی به این بیماری مبتلا شده بودند ۲۷ درصد و در مردانی که در ۴۱ سالگی و سنین بالاتر به آرتریت التهابی مبتلا شده بودند ۱۷ درصد بود.

علاوه بر این ۱۷ درصد از مردانی که قبل از ۳۰ سالگی یا در سن ۳۰ سالگی به آرتریت التهابی مبتلا شده بودند، از تعداد فرزندان خود ناراضی بودند. این نارضایتی در افرادی که در دهه ۳۰ سالگی به این بیماری مبتلا شده بوند ۱۰ درصد و در مردانی که در دهه ۴۰ سالگی آرتریت التهابی در آنها تشخیص داده شده بود، ۶ درصد بود.

مشروح این مطالعه در مجله Annals of the Rheumatic Diseases منتشر شده است.

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا