مطالعه کیفیت منابع آبی با قوی روباتیکی

این فناوری جدید توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور ارایه شده، از آن به عنوان آخرین فناوری روز جهان در زمینه کنترل و بررسی کیفیت منابع آبی جهان یاد می شود.این روبات به عنوان بخشی از شبکه هوشمند ارزیابی کیفیت آب طراحی و ساخته شده است.روبات ساخته شده توسط محققان سنگاپوری به باتری، موتورهای برقی، سیستم پیش رانش، حسگرهای ویژه اندازه گیری فاکتورهایی نظیر pH آب، حسگر اندازه گیری جریانهای زیرآبی، حسگر کنترل کننده کلروفیل آب و اکسیژن حل شده در آب مجهز است. از این رو می توان این دستگاه هوشمند را مجموعه ای کامل از فناوری های مورد نیاز جهت اندازه گیری کیفیت منابع آبی از جمله دریاچه ها به شمار آورد.

این قوی روباتیکی قابلیت هدایت به وسیله سیستم کنترل از راه دور را دارد با این حال به لطف فناوری هدایت مبتنی بر سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) که بر روی آن نصب شده، قابلیت حرکت خودکار را نیز دارد به طوریکه از یک مسیر مشخص تنها یک بار عبور می کند مگر آنکه محققان تمایل به اندازه گیری چند باره کیفیت آب نقطه ای خاص را داشته باشند.

اطلاعاتی که از این طریق به دست می آید به وسیله سیستم وای فای به مرکز پردازش منتقل می شود. همچنین با رو به اتمام بودن شارژ باتری، روبات به طور خودکار به محل شارژ مجدد باتری ها بازمی گردد.

به گزارش مهر، مواد به کار رفته در ساخت بدنه این روبات استحکام لازم را دارد تا در صورت برخورد با قایق های مجاور یا سطوح صخره های، آسیبی به آن وارد نشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا