10مزیت خرید فضای ابری 

هرچند ممکن است تنها تعریفی که از آن در دست داشته باشیم، فضای ذخیره سازی آنلاین باشد. اما آیا شده تاکنون این سؤال را از خود بپرسید که به راستی فضای ابری چیست؟ خرید فضای ابری ذخیره سازی امروزه به یکی از کارآمدترین روش‌ها در شرکت و سازمان‌ها تبدیل شده و اکنون هر شرکت بزرگی برای خود از فضای ذخیره سازی جداگانه به صورت آنلاین استفاده می‌نماید و به درآمدزایی قابل توجهی از طریق کاربران دست پیدا می‌کند.

فضای ذخیره سازی آنلاین 

با استفاده از فضای ذخیره سازی آنلاین کاربران به جای ذخیره داده‌ها در دیسک، فلش مموری‌ها، کارت‌های حافظه و هر دستگاه فیزیکی دیگری، از فضای ابری Cloud Storage استفاده می‌کنند که این اجازه را برای افراد فراهم می‌آورد تا اطلاعات را از طریق اینترنت بر روی فضای ذخیره‌سازی مجازی بارگذاری کرده و کاربر هر زمان که بخواهد با مراجعه به سرور خود بتواند به فایل‌های خود دسترسی یابد. در کشور ما خرید فضای ابری پارس پک یک پیشنهاد فوق العاده است چرا که دارای پنلی قدرتمند و سرویس های گسترده می باشد.

لازم است این نکته را نیز به عرضتان برسانیم که فضای ذخیره سازی ابری همانند سایر فناوری‌های دیگر از یکسری مزایایی برخوردار است که در این مقاله به 10 مورد از برترین آنان خواهیم پرداخت.

نگاهی بر مزیت‌های استفاده از فضای ابری 

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، خرید فضای ابری دارای 10 مزیتی است که مسلما برای خرید این فناوری باید در وهله اول با این ویژگی‌ها آشنا شوید. برخی از این ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت شامل صرفه جویی در هزینه، امنیت، راحتی کار، به اشتراک گذاری راحت فایل‌ها و … می‌شوند.

قابلیت استفاده و دسترسی به سیستم 

با خرید فضای ابری افراد به راحتی می‌توانند به وسیله رابط کاربری آسان، داده‌ها را در فضای ذخیره سازی بکشند و رها کنند. درواقع شما می‌توانید بدون هیچ تخصصی و دانش خاصی اطلاعات را در درایو آنلاین خود بارگذاری نمایید. برای درک بهتر تصور کنید که فایلی را با استفاده از تلفن همراه خود بارگذاری کرده‌اید، حال می‌توانید به همان فایل از طریق رایانه و یا هر دستگاه دیگری به وسیله اینترنت دسترسی یابید.

تامین امنیت با فضای ذخیره سازی ابری 

ما معمولا در هر موضوعی که به نوعی به اینترنت ربط داشته باشد از لحاظ امنیت احساس نگرانی داریم. به همین دلیل است که بیشتر کاربران برای تأمین امنیت داده و اطلاعات خود از فضای ابری استفاده می‌کنند. زمانی که به سراغ خرید این سرویس می‌روید، از امنیت آن نیز مطمئن شوید.

اطلاعاتی که در سرور ذخیره می‌شوند، جزء محرمانه‌ترین اطلاعات یک شرکت محسوب می‌گردند. با این حساب هر سازمانی باید از این موضوع اطمینان کامل را داشته باشد که اطلاعات خود را در Cloud Storage بارگذاری کرده است. 90 درصد آمارها نیز نشان از این دارد کسب و کارهایی که از فضای ابری استفاده می‌کنند از نظر امنیت تأمین‌تر هستند.

ارتباط با چندین کاربر 

از دیگر ویژگی‌های خرید سرویس فضای ابری همکاری کردن است که در کسب و کارها این موضوع اهمیت بسیاری دارد. با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده‌ها و امکان تعریف فضای اجتماعی مشترک موجب می‌گردد که کارمندان یک شرکت در تعامل با یکدیگر کار کنند.

اتوماسیون 

معمولا صاحبان شغل در حیطه ایجاد پشتیبان از داده‌ها و تهیه نسخه پشتیبان دچار مشکل می‌شوند. با خرید فضای ذخیره سازی ابری به راحتی می‌توانید پشتیبان گیری داده‌ها را به روش اتوماسیون به انجام برسانید. با تهیه نسخه پشتیبان، فضای ابری از باقی اطلاعات شما محافظت می‌نماید.

صرفه جویی نمودن در هزینه‌ها 

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از فضای ابری هزینه‌های سالانه داخلی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در حقیقت با به کارگیری از این فناوری، مدیر شرکت بدون هیچ گونه پشتیبانی داخلی و قدرتی می‌تواند اطلاعات را ذخیره و مدیریت کند.

عمل اشتراک گذاری فایل‌ها 

سرویس ذخیره سازی ابری اشتراک فایل‌ها را نیز بر عهده دارد. شما می‌توانید فایل‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. این امکان وجود دارد که در فضای ابری پرونده‌های خود را به دیگر کاربران ارسال کرده و اجازه مشاهده آن را نیز به دیگران دهید.
مقیاس پذیر بودن 
از دیگر ویژگی‌های فضای ذخیره سازی ابری مقیاس پذیر و انعطاف‌پذیر بودن آن است. درواقع اگر فضای ذخیره سازی شما جهت بارگذاری فایل‌ها کافی نمی‌باشد، می‌توانید با ارتقاء خدمات سرویس بدون اینکه فایل‌ها را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید، فضای اضافی ایجاد نمایید. در این صورت هر زمانی که بخواهید اجاره خواهید داشت تا محیط میزبانی ابری خود را مقیاس بندی کنید و مقیاس بندی محیط ابری را نیز تعریف کنید.

بهبود مشکلات و جلوگیری از مخاطرات 

این نکته را به خاطر خود بسپارید که هر مشاغلی برای محافظت نمودن از داده‌های خود به یک طرح پشتیبان نیاز دارد که با خرید فضای ابری این امکان برای شرکت‌ها به وجود آمده است. شما می‌توانید برای جلوگیری از حوادث فراوان همانند از دست رفتن داده‌ها با طرح ذخیره پشتیبان، نسخه‌ای از داده‌های خود را ذخیره نموده تا در موارد اورژانسی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این‌گونه حوادث حتما از ذخیره ابری استفاده کنید و داده‌های پشتیبان خود را از فضای ابری بازیابی کنید.

راحتی کار 

خرید فضای ابری یک نوع دسترسی بسیار راحت و آسان به کاربران خود تعبیه نموده که نیازی به تخصص خاصی نمی‌باشد. در حقیقت برای مشاهده نمودن و دسترسی به داده‌ها هیچ نیازی به هارد دیسک یا فلش نخواهید داشت. تمامی این کارها به صورت خودکار و آنلاین انجام می‌پذیرد. اطلاعات خود به صورت خودکار جریان پیدا کرده و در هر مکانی که بخواهید می‌توانید آنان را بارگذاری نمایید. در این صورت دیگر نیازی به برچسب زدن، ردیابی اطلاعات و ذخیره کردن نخواهید داشت. این ویژگی راحتی و آرامش خاطری که میزبانی ابری به همراه دارد موجب می‌گردد بدون استرس بر روی کار خود تمرکز نمایید.

همگام سازی 

با استفاده از ویژگی همگام سازی که در هر فضای ابری وجود دارد، می‌توانید داده‌هایی که ذخیره نموده‌اید را در هر دستگاهی که می‌خواهید همگام سازی کنید. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، این میزبانی به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم با هر دستگاهی در هر گوشه از دنیا دسترسی داشته باشیم که این دستیابی نیز با کمک همگام سازی ایجاد می‌گردد. برای این کار نیز نیازی نیست که داده‌های خود را از یک دستگاه به دستگاه دیگر کپی نمایید، تنها کافی است اتصال اینترنتی خوبی داشته باشید.

سخن پایانی 

خرید فضای ابری برای ذخیره آنلاین و پشتیبان گیری آنلاین برای هر صاحب شغل و مشاغل کوچک و بزرگی می‌تواند مفید واقع گشته و سودآوری‌های فراوانی داشته باشد. فضای ابری یک بستر بسیار عالی و کاربردی است که با ایجاد هماهنگ سازی و راحتی محیطی ایده‌آل برای تعامل و اشتراک گذاری داده‌ها برای مدیران و کارمندان یک شرکت را فراهم می‌آورد.قیمت این فضای ذخیره سازی ابری نیز در شرکت های هاستینگ مختلف، متفاوت می باشد و بسته به میزان حجم مورد نیاز کاربران، تغییر می کند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا