رکورد بیشترین آمار مبتلایان کرونا در روسیه شکسته شد

به گزارش سیناپرس، این روزها بسیاری از کشورهای جهان در حال پیشبرد سریع روند واکسیناسیون مردم خود بوده و در این میان برخی از این کشورها در حال گذار به دوران پسا کرونا هستند. کشورهای انگلستان، کانادا، ایالات متحده، استرالیا و … از جمله این نمونه ها محسوب می شوند که شواهد نشان دهنده موفقیت استفاده از واکسن کرونا در آن ها است. 

در این میان کشور روسیه نیز از جمله کشورهای پیشرو در طراحی و ساخت واکسن کرونا بوده و با اینکه روسیه دارای واکسن تک دوزی کووید ۱۹ موسوم به اسپوتنیک وی است و از ماه ها قبل روند واکسیناسیون سراسری خود را شروع کرده،  اما ظاهرا آمار مبتلایان و کشته های ناشی از کووید ۱۹ در این کشور در حال افزایش بوده و همچنان رکورد می زند. 

در همین راستا و روز گذشته مرکز بحران ضد ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که موارد جدید ابتلا به این بیماری تا ۲۵ هزار و ۸۲ نفر افزایش یافته و این کشور بالاترین میزان روزانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای خود را با ۷۵۲ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده است. به گزارش سیناپرس، در حال حاضر تعداد کل تلفات و مرگ و میر  ناشی از کووید ۱۹ در روسیه به رقم ۱۴۲ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است که با توجه به جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری این کشور، قابل توجه است. 

از سوی دیگر شواهد نشان می دهد تزریق واکسن کرونا اگرچه تاثیر مستقیمی در کاهش موارد ابتلا نداشته و این رقم همچنان بالا است اما میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری به نسبت کم بوده و تاکنون حدود  دو و نیم  درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در روسیه فوت کرده اند .

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر ۴۳۳ هزار و ۲۱۰ مورد فعال ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور وجود دارد. طبق داده های این مرکز ، ۹۰ درصد بیماران مبتلا شده به  ویروس کرونا در روسیه بهبود یافته اند. به این ترتیب بار دیگر اهمیت تزریق واکسن کرونا از هر نوعی، روشن شده و مجددا تاکید می شود: زدن هر نوع واکسن تائید شده کرونا از عدم تزریق آن به مراتب مفید تر خواهد بود.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا