تشخیص سن بر اساس نحوه راه رفتن

خبرگزاری ژاپنی کیودو اعلام کرد : محققان دانشگاه اوزاکا (Osaka University) در غرب ژاپن ، یک سیستم تجزیه و تحلیل تصویری را برای تعیین سن افراد بر اساس سبک راه رفتن آنها ابداع کرده اند .

یاگی یاسوشی (Yasushi Yagi) سرپرست این پروژه تحقیقاتی در رابطه با روش جدید ابداع شده ، چنین اظهار داشت : " این سیستم جدید قادر است تا راه رفتن فرد مورد نظر را با راه رفتن فردی جوان تر یا پیرتر مقایسه کرده و با توجه به اطلاعات به دست آمده ، مشخص کند که فرد چه سنی دارد . "

این تیم پژوهشی از موسسه تحقیقات علمی و صنعتی دانشگاه اوزاکا با جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از چهار هزار نفر در سنین مختلف توانستند الگوهای راه رفتن متفاوت آن ها را از جمله طول گام های بلند ، نوسان و حرکت بازوها در راه رفتن و سرعت راه رفتن به دست آوردند . از دیگر عوامل و فاکتورهایی که در این تجزیه و تحلیل در نظر گرفته می شود می توان به عضلات ستون فقرات و اندازه سر نیز اشاره کرد .

 محققان این تیم پژوهشی از داده های جمع آوری شده برای ساخت یک پایگاه اطلاعاتی از ویژگی های مختلف مطابق با سن فرد استفاده کردند .

لازم به توضیح است که بخش اول فرآیند این بررسی شامل ضبط طرز راه رفتن فرد مورد نظر در یک خط راست به طول شش متر و برگشت آن می شود . این سیستم جدید با توجه به تصاویر ارائه شده از یک فرد با کمک پایگاه داده های مذکور به تعیین سن تقریبی فرد می پردازد .

با توجه به گزارش این تیم پژوهشی ، می توان از این سیستم همراه با فن آوری های دیگر برای زمینه های کاری دیگر از جمله نظارت تصویری استفاده کرد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا