منتظر اتفاقات خوش در اکسپو 2020 دبی هستیم

به گزارش سیناپرس، علی قاضی؛ مدیر شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری رویدادها «ناژین» در گفتگو با سیناپرس با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در رونق اقتصادی کشورمان گفت: با توجه به اینکه نزدیک به نود روز دیگر، المپیک تجاری -فرهنگی اکسپو در دبی برگزار می شود، اغلب کشورها در تلاشند با تمام قوا شرکت کنند و حضور در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی اتفاق منحصر بفرد و خوشایندی که متولیان آن برای حضور در این رویداد بزرگ تجاری – فرهنگی، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، شرکت خانه تجارت جهانی و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری رویدادها ناژین (ilikevents) هستند.
 
به گفته وی، با توجه به اینکه نزدیک به نود روز دیگر المپیک فرهنگی اکسپو در دبی برگزار می شود، اغلب کشورها در تلاشند با تمام قوا شرکت کنند. همکاری  این سه رکن اساسی، انتخاب هوشمندانه ای است که بدون شک با اتفاقات خوبی برای علاقمندان همراه خواهد شد. 

قاضی با اشاره به فعالیت مجموعه ناژین گفت: این مجموعه به عنوان تنها شرکت گردشگری تخصصی خدمات مسافرتی رویدادها که دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، مسوولیت برنامه ریزی و تهیه خدمات مسافرتی و گردشگری مورد نیاز  هیات های تجاری را بر عهده دارد.  

از سویی مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با ارتباط سازنده ای که با سازمان ها دارد، امتیاز مهمی برای اطلاع رسانی وسیع و حضور گسترده شرکت های ایرانی در این نمایشگاه بین المللی به شمار می رود. که این امر کمک خوبی در جذب بیشتر مخاطب به حساب می آید. از سویی دیگر شرکت خانه تجارت جهانی هم به عنوان دارنده امتیاز انحصاری اعزام هیأت های تجاری به نمایشگاه اکسپو از شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران، مسئولیت هماهنگی با ستاد اکسپو ایران و دبی و تهیه ویزای اکسپو و آماده سازی نشست های تجاری با همتایان خارجی (B2B) را به عهده دارد که این امر کمک مهمی برای حضور سازنده ایران در اکسپو 2020 دبی است.

وی با اشاره به سامانه اینترنتی ilikevents.com (من رویدادها را دوست دارم) که در زمینه رویدادهای بین المللی، به روز ترین اطلاعات را درج می کند، گفت: در حال حاضر سامانه ilikevents  جدی ترین منبع اطلاعات رویدادهای بین المللی و به ویژه نمایشگاه اکسپو دبی در فضای وب به شمار می رود. می توان گفت هر فردی که بخواهد از رویدادهای بین المللی مانند اکسپو دبی اطلاعات کافی کسب کند، با جستجو در موتور های جستجو گر می تواند به راحتی وارد سامانه اینترنتی ilikevents  شود و به کسب اطلاعات بپردازد.  

 

لیونل مسی اسپانسر اکسپو 2020

وی با اشاره به آخرین اخبار در زمینه برگزاری اکسپو 2020 دبی گفت: آخرین خبری که از این رویداد فرهنگی در این روزها منتشر شد، این بود که لیونل مسی، بازیکن مشهور فوتبال به عنوان یکی از حامیان این نمایشگاه معرفی شده است؛ همچنین بلیت های اکسپو 2020 از شانزدهم ماه جولای میلادی (بیست و پنجم تیر ماه) قابل خریداری است. 

به گفته مدیر شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری رویدادها ناژین، با چند هتل قراردادهای خوبی در راستای ارائه خدمات بسته شده است، همچنین با تعدادی از خطوط هواپیمایی داخلی مذاکراتی مبنی بر  تهیه بلیط های هواپیما شده است.

وی افزود: تیم ناژین در دبی در حال آماده سازی مقدمات و ملزومات برای شرکت کنندگان است. در حال حاضر بسته های فرهنگی که قرار است به مهمان ها و هیات های تجاری داده شود، در حال آماده سازی است. 

قاضی خبر از برگزاری چند نشست تخصصی تا پیش از اعزام هیات های تجاری به دبی داد و گفت: قرار است به زودی چند نشست تخصصی هم در زمینه فرصت های اکسپو برگزار کنیم و از فعالان  حوزه های مختلف دعوت می کنیم تا در بستر پنل های پرسش و پاسخ، ابهامات مهم درباره شرکت در اکسپو بر طرف شود، تا بتوانیم هم افزایی خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به طولانی بودن زمان برگزاری اکسپو 2020 دبی، اعزام هیات های تجاری ایران چه سازکاری را دنبال می کند؟ گفت: از آنجایی که اکسپو جزو نمایشگاه های خاص است و در مدت زمان طولانی برگزار می شود، شرایط حضور را کمی متفاوت می کند. معمولا نمایشگاه ها در سراسر دنیا فرصت چند روزه ای هستند که افراد می توانند نهایت استفاده را در همان زمان مقرر شده ببرند؛ اما درباره اکسپو چنین شرایطی  حاکم نیست و بازدیدکنندگان کشورها به زعم خودشان در این نمایشگاه شرکت می کنند. 

به گفته قاضی، نمایشگاه شش ماهه اکسپو دارای نام گذاری های هفتگی است، در واقع در طول شش ماه هفته هایی به یک عنوانی خوانده می شود، مانند هفته سلامت، هفته زنان کارآفرین، هفته آب و انرژی های نو و غیره که هر کشور به فراخور نیاز و بستر کسب و کاری و شرایط تجاری خود، متناسب با عناوین هفته ها در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. 

قاضی افزود: بر همین اساس ما پیشنهاد کردیم  افراد حاضر در تورهایی که برگزار می کنیم، متناسب با زمان بندی عناوین هفته ها اعزام شوند؛ گفتنی است، حسن حضور در  هیات های تجاری، برگزاری جلسات B2B است که اگر فرد به تنهایی شرکت کند، نمی تواند چنین فرصتی را در اختیار داشته باشد. 

وی گفت: نخستین تیم تجاری نهم مهرماه، درست مطابق با روز برگزاری افتتاحیه اکسپو  اعزام می شود؛ قرار است هر هفته دو هیات تجاری در قالب گروه های 35 نفره از ایران به امارات اعزام شوند و سفرهای شگفت انگیز و به یاد ماندنی 3 شب و 4 روز یا 4 شب و 5 روز را تجربه خواهند کرد. 
 

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا