پارک فناوری های نرم و صنایع خلاق، یاری رسان اقتصاد فرهنگ و هنر کشور است

به گزارش سیناپرس فارس دکتر مظاهر بابایی رئیس جهاددانشگاهی استان فارس چهارشنبه ۱۶ تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، در معرفی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنایع فرهنگی در کشور و جایگاه فارس در این زمینه، از سال ۹۷ بحث راه‌اندازی این پارک در استان مد نظر جهاددانشگاهی قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه مسیر توسعه فرهنگی از شاهراه اقتصاد فرهنگی عبور می‌کند، یکی از اهداف پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را نیز دستیابی به این هدف ذیل اهداف تعیین شده در نقشه مهندسی فرهنگی دانست.

بابایی زیربنای شکل‌گیری نهاد جهاددانشگاهی را مسائل و دغدغه‌های فرهنگی اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این نهاد، معطوف به همین حوزه بوده است؛ با توجه به برخورداری از داشته‌های فرهنگی و هنری بسیار ارزشمند ایران و فارس، متاسفانه هنوز جایگاهی مناسب درجهان مرتبط با این حوزه نداریم که از دلایل آن می تواند کم توجهی به اقتصاد فرهنگی باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس تصریح کرد: بعد از ۲ سال تلاش و با همت جهادگران دانشگاهی فارس و حمایت مسئولان این استان خصوصا نماینده مقام معظم رهبری، پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بهمن سال ۹۹ در شیراز افتتاح گردید که در ابتدای راه، یک تفاهمنامه سه جانبه بین این پارک و پارک‌های ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی کشور و علم و فناوری استان، منعقد شد.

J خبرگزاری سیناپرس شعبه فارس ،تلاش‌ و برنامه ریزی این نهاد و پارک علوم و فناوری های نرم را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات به سمتی است که فعالیت‌های انجام شده در این پارک، منطبق بر اهداف و برنامه‌های سند مهندسی فرهنگی فارس و کشور باشد لذا توسعه فرهنگی، اشتغال و تولید ارزش افزوده، از مسیر صنایع نرم و خلاق فرهنگی، جزو مهمترین اهداف این اقدام است.

به گفته این مقام مسئول، پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان فارس در ۱۲ حوزه فعالیتهای خود را برنامه ریزی کرده و دنبال می‌کند؛ مهمترین خواسته این مجموعه " تداوم حمایت‌های معنوی و کمک به تسهیل مسیر اجرای برنامه‌ها" است.

موضوع صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بیشتر معطوف به داشته‌های جامعه است

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از جهاددانشگاهی استان به واسطه ایجاد این پارک و تاکید بر لزوم تداوم این اقدامات، گفت: موضوع صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بیشتر معطوف به داشته‌های جامعه است و ارائه آنها جزو کم هزینه ترین اقدامات یک جامعه محسوب می‌شود؛ این صنایع، همه ابعاد زندگی انسان در مباحث مادی و معنوی را در بر می‌گیرد.

رحیمی افزود: چنین فعالیت‌هایی علیرغم تاثیر اقتصادی مناسب و حتی مطلوب، نیازمند فضای فیزیکی بزرگ نیست و فعالیت می‌تواند در یک اتاق و فضای کوچک هم انجام شود.

استاندار فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند سرمایه بالایی نیست بلکه بازدهی سرمایه در کوتاه مدت و به میزان مناسبی خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا