دومین جلسه هم اندیشی «نخستین رویداد تجاری زیورآلات» برگزار شد

به گزارش سیناپرس، دومین جلسه هم اندیشی «نخستین رویداد تجاری زیورآلات» روز دوشنبه هفتم تیر ماه سال جاری با حضور دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، مهندس سوده صوفی مسوول اداره تجاری سازی این مجموعه، فرگل غفاری سردبیر خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) و جمعی از صاحبان ایده حوزه زیورآلات در پارک ملی علوم و فناوی های نرم و صنایع فرهنگی به همت شورای سیاستگذاری رویداد تجاری زیورآلات برگزار شد.

نبیونی با اشاره به اهمیت همکاری صنعت، دانشگاه و رسانه در شکل گیری «نخستین رویداد تجاری زیورآلات»  گفت: مهمترین اتفاقی که در این رویداد اشکل گرفته است، قرارگیری صنعت، دانشگاه و رسانه در کنار یکدیگر برای تجاری سازی و افزایش صادرات زیورآلات در بستر آن است که از این سه به عنوان سه ضلع اصلی جشنواره می توان نام برد.

رویکردمان جذب بازار های خارجی است

سوفی در ابتدای این جلسه با اشاره به جلسه پیشین و تصمیمات در دست اتخاذ گفت: با توجه به هم اندیشی که هفته گذشته صورت گرفت، هدف اصلی از شکلگیری چنین جشنواره ای شکلگیری یک رویداد تجاری است؛ به گونه ای که تمام مولفه های بازار در آن تاکید شود و قرار است تعداد آثار زیاد نباشد و در مقابل استانداردهای کیفی زیادی را در انتخاب آثار در نظر بگیریم.

وی افزود: همچنین قرار بر این شد موضوع اثر برای مدعوین آزاد باشد؛ از آنجایی که رسالت اصلی مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تبدیل ایده به محصول است، پس از انتخاب طرح ها،تلاش مان برای جذب سرمایه است. در حقیقت رویکرد ما جذب بازار های خارجی است.  

سوفی با اشاره به اهمیت دست ساخته های دکوری در «نخستین رویداد تجاری زیورآلات»  تاکید کرد: بخشی از رویکرد نمایشگاه دست سازه ها و ساختنی های دکوری برای نمایش زیورآلات است که شاید خوب باشد افرادی را طی یک فراخوان جذب نمایشگاه کنیم. همچنین اتفاق خوشایندی است  که در قالب رسانه نیز تولید محتوا داشته باشیم. همچنین تلاش ما این است که بُعد تجاری و صادراتی این رویداد را تقویت کنیم و در نهایت به ارائه  گواهینامه ای بیانجامد و افراد با ارائه آن بتوانند در عرصه های بیشتری شرکت کنند. در نتیجه هدف ما این است که بازار داخلی به بازار خارجی متصل شود. 

در ادامه سردبیر خبرگزاری سیناپرس عنوان کرد: تعیین وانتخاب یک شعار برای این رویداد امری ضروری در  پیشبرد اهداف رسانه ای رویداد زیورآلات است.

غفاری افزود: همچنین برای ترغیب بیشتر شرکت کنندگان؛ صاحبان آثار برگزیده را می تواند به اکسپوی دبی 2020هدایت کرد.

 در ادامه این جلسه صاحبان ایده در حوزه زیورآلات به بررسی محور های آن و به ارائه نظرات خود پرداختند. آن ها معتقد بودند برای تجاری سازی و تقویت صادرات در حوزه زیور آلات باید برنامه ریزی جامع تری در این جشنواره داشت. در واقع باید ابتدا جامعه مخاطب مشخص شود. به گفته شرکت کنندگان  مشخص نیست که با تکیه بر کدام فرهنگ ایرانی قرار است این جشنواره تشکیل شود و باید موضوع، مخاطب و مصرف شفاف سازی شود. 

گزارش: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا