ساخت اولین خانه بدون کربن در جهان

 به گزارش ایرنا از ساینس، به گفته این طراحان، این خانه بیش از توان مصرف شده، به شبکه انرژی کشور، انرژی باز می گرداند؛ به علاوه هزینه ساخت چنین خانه ای بسیار معقول بوده و در حدود هزینه تامین مسکن دولتی است.ساخت این خانه تنها 16 هفته به طول انجامید و بهای تمام شده آن در حدود 100 پوند به ازای هر متر مربع است. قسمت بیرونی بنای این خانه کاملا عایق بندی شده است و سیستم حرارتی آن با استفاده از انرژی خورشیدی کار می کند.

به گفته طراحان، لازم است در فصل زمستان بخشی از انرژی مصرفی خانه از طریق شبکه انرژی سراسری تامین شود، اما در تابستان انرژی تولید شده توسط تجهیزات نصب شده در آن بیش از حد نیاز ساکنین است و به زودی مالکان این خانه ها می توانند از طریق فروش انرژی اضافی که توسط خانه تولید می شود، کسب درآمد کنند.
سلول های خورشیدی مورد استفاده در این خانه ها روی قسمت جنوبی سقف به گونه ای نصب می شود که مانع ورود نور طبیعی به فضای زیرین آن نمی شود. انرژی حاصل در باتری هایی ذخیره شده و امکان راه اندازی سیستم تهویه مطبوع، جریان برق و تامین آب گرم را فراهم می کند. این پروژه با بهره گیری از آخرین فناوری ها، و مدرن ترین ایده های طراحی، امکان ساخت خانه های بدون کربن را با هزینه معقول فراهم کرده است و ساخت انبوه این خانه ها در دراز مدت به نفع اقتصاد عمومی و محیط زیست خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا