تزریق واکسن آنفلوانزا به زنان باردار هیچ خطری در پی ندارد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این مطالعه نشان داد میزان بروز آسم، اختلالات حسی و رشدهای شبه سرطانی در کودکان متولد شده از زنانی که در دوران بارداری واکسن آنفولانزا دریافت کرده بودند و مادرانی که واکسینه نشده بودند، مشابه بود.

محققان دانشگاه «اوتاوا» در کانادا که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند: اکنون مطالعات بسیاری از کشورهای مختلف در اختیار داریم که نشان می دهند مایه کوبی آنفلوانزا در دوران بارداری احتمال بروز عوارض بارداری و یا پیامدهای نامطلوب بارداری را افزایش نمی دهد

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای واکسیناسیون در بارداری.  

«دشاین فل» استادیار اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی در دانشگاه اوتاوا گفت: این مطالعه بر دانسته های ما در مورد ایمنی طولانی مدت واکسیناسیون آنفلوانزا در دوران بارداری می افزاید و به زنان باردار و مراقبان آنها در مورد بی خطری تزریق این واکسن در دوران بارداری اطمینان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد اگرچه به زنان باردار توصیه می شود که واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، اما بسیاری از آنها از بیم عوارض جانبی احتمالی این واکسن برای خود و نوزادشان ترجیح می دهند این واکسن را تزریق نکنند.

فل افزود: این موضوع بر خلاف نتایج مطالعات متعددی است که نشان داده اند، واکسن آنفلوانزا، که هر فصل بر اساس سویه های در گردش این ویروسی ساخته می شود، برای زنان و نوزادان آنها بی خطر است.

مشخص شده است که تزریق واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری از زنان باردار در برابر ابتلا به آنفلوانزا محافظت می کند و نوزادان تازه متولد شده آنها را از ابتلا به آنفلوانزا در چند ماه اول زندگی مصون می دارد.

محققان خاطر نشان کردند، از آنجا که ابتلای نوزادان زیر ۶ ماه به آنفلوانزا می توانند عوارض جدی به دنبال داشته باشند، یکی از فواید عمده تزریق واکسن آنفلوانزا به زنان باردار، توانایی محافظت از نوزادان تازه متولد شده آنها از ابتلا به آنفلوانزا در دوران بعد از تولد است.

مشروح این مطالعه در مجله  JAMA منتشر شده است.

منیع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا