بررسی کاهش قدرت حافظه پس از سکته مغزی

بدیهی است ، کسانی که پس از سکته مغزی زنده می مانند نیاز شدیدی به درمان جدی داشته تا به طور کامل بهبود پیدا کنند. اما بسیاری از افراد از این مساله اطلاع و آگاهی کامل ندارند و از عواقب آن بی اطلاع هستند که نه تنها در سن 36 سالگی ممکن است سکته رخ دهد بلکه غفلت از درمان درست و کامل می تواند باعث کاهش سریع قدرت حافظه و توانایی های ذهنی و فکری شود.

یافته های این پژوهش جدید که توسط محققان آمریکایی انجام شده ، نشان می دهد که مشکلات قدرت حافظه و توانایی های فکری پس از سکته مغزی که در حالت وخیم نگهداشته شده و به طور کامل درمان نشده است ، بسیار سریع تر از زمان  پیری طبیعی مغز بروز می کند.

دبورا لوین (Deborah Levine) از دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان (University of Michigan Medical School) در ایالات متحده آمریکا در این رابطه می گوید: "ما در تحقیقاتمان دریافتیم که سکته مغزی با زوال شناختی در دراز مدت مرتبط است."

او در ادامه توضیحات خود می گوید: "بازماندگان سکته مغزی در طول سال های بعد از سکته دچار سرعت و تداوم زوال قدرت حافظه و توانایی فکری می شوند که بررسی تغییرات شناختی پیش از سکته و پس از آن در آنها این مساله را ثابت می کند."

این تیم پژوهشی 23 هزار و 572 آمریکایی 45 ساله و بالاتر مورد بررسی و نظارت قرار دادند. آنها در سال دو بار این افراد را برای آگاهی از پیشامدهای سکته مغزی حاد ، تحت نظر جدی قرار می دادند . در این بررسی ها سکته های مغزی مشکوک در پرونده های پزشکی توسط پزشکان مورد تایید قرار می گرفت. پس از 6 تا 10 سال ، 515 نفر از این افراد دچار یک سکته مغزی شدند و محققان نتایج آزمایش های قدرت حافظه و توانایی های ذهنی و فکری افرادی که در این سکته زنده ماندند را در پیش و پس از سکته مغزی مورد بررسی و مقایسه قرار دادند.

نتایج تحقیقات این پژوهشگران نشان می دهد که سکته مغزی باعث کاهش قدرت شناختی، یادگیری جدید و حافظه کلامی افراد در اوایل بعد از رویداد سکته مغزی می شود و همچنین اثرات کاهش سرعت قدرت شناختی و تداوم توانایی فکری پس از سال های بعد از این رویداد را به همراه خواهد داشت.

دبورا لوین در خاتمه به نتیجه کلی این تحقیقات اشاره کرده و می گوید: "نتایج به دست آمده ما نشان می دهد که نظارت بر بازماندگان سکته مغزی برای درمان قطعی و جلوگیری از سرعت اختلال شناختی در طول سال های پس از این رویداد ، امری ضروری محسوب می شود. "

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association) منتشر شده و قابل دسترس است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا