مراقب اطلاعات موبایل تان باشید

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان، بیشتر نرم‌افزارهای موبایل، برای کارایی بهتر نیازمند اینترنت هستند و البته در این بین اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که بدون اینترنت هم کار می کند و دیگر نیازی به  اتصال به اینترنت ندارند.

روش‌های مختلفی برای محدود کردن دسترسی به اینترنت در اندروید وجود دارد که در بعضی از موارد با مسدود کردن فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه یا نصب نسخه‌ی لایت می توان دیتای موبایل را مدیریت کرد.

همچنین می‌توانید دسترسی این اپلیکیشن‌ها به اینترنت را محدود به زمان‌هایی کنید که از آن برنامه استفاده می‌کنید و با این کار، در صورت بسته بودن، اینترنتی به آن اختصاص داده نخواهد شد.

اولین قدم برای قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید این است که بفهمید کدام یک بیشترین استفاده از دیتای موبایل را در اختیار دارد که برای  انجام این کار، مراحل زیرا دنبال کنید.
Settings> Network & internet> Mobile/Cellular network> App data usage در اینجا متوجه خواهید شدکه هر یک از برنامه‌های گوشی شما در یک دوره زمانی چه مقدار داده استفاده کرده‌اند.

همچنین می‌توانید روی یک برنامه تکی ضربه زده و مشاهده کنید که چه مقدار از حجم اینترنت به استفاده‌ی این اپلیکیشن در پس زمینه اختصاص یافته است و اگر فکر می‌کنید آن برنامه از داده‌های پس زمینه بیش از حد استفاده می‌کند، گزینه‌ی “Background data” را غیرفعال کنید. به گزارش سیناپرس،همچنین شما می توانید برای اعمال این محدودیت به صفحه تنظیمات گوشی رفته و مقصد Settings -> Apps and Notifications را دنبال کنید و گزینه See all apps را انتخاب کرده و روی برنامه مورد نظر کلیک کنید.

در این بخش، روی عبارت Mobile data and WiFi رفته و کلید کنار گزینه Background data رو غیرفعال کنید.
گفتنی است؛ با انجام این کار اپلیکیشن مورد نظر از ارسال و دریافت اطلاعات شما در پس زمینه خودداری می‌کند اما فراموش نکنید که هر زمان برنامه مورد نظر رو باز کنید، از اینترنت گوشی هوشمند شما استفاده خواهد شد.

گزارش:نفیسه پاکیزه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا