ماه خونی در راه است

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از لایوساینس، چهارشنبه 26 می برابر با 5 خردادماه، ماه قرمز و بزرگ به نظر می رسد و تنها ماه گرفتگی کامل سال2021 رخ می دهد.این ماه گرفتگی با ماه گرفتگی های قبلی تفاوت های زیادی دارد. علاوه بر ماه گرفتگی کامل، رنگ ماه قرمز خونی می شود به همین دلیل نام آن را "ماه خونی" گذاشته اند.

این ماه گرفتگی، ابرماه گرفتگی سال است و به گل ماه معروف است. گل ماه نام گل های وحشی شکوفا شده در نیم کره شمالی است.

بهترین زمان و مکان برای دیدن ابرماه و ماه گرفتگی کامل در تاریخ 26 می برابر با 5 خرداد ماه، ساعت  11:14 صبح به وقت گرینویچ برابر با 6:44 صبح به وقت تهران اتفاق می افتد. با این حال، ماه روز قبل از این تاریخ در ساعت 9:21 شب به وقت گرینویچ به نزدیکترین فاصله خود به زمین می رسد.

معمولاً ماه به طور متوسط 240،000 مایل (384،500 کیلومتر) از زمین فاصله دارد، اما در آن لحظه ماه کامل 222،022 مایل (357،311 کیلومتر) از زمین فاصله خواهد داشت و به همین دلیل بزرگتر دیده می شود.

طبق گزارش تایم اند دیت، اگر هوا مساعد باشد در مکان های زیر می توان ماه گرفتگی کامل را به مدت 14 دقیقه رویت کرد: استرالیا، مناطقی از غرب ایالات متحده، غرب آمریکای جنوبی وجنوب شرقی آسیا. اما سایر مناطق جهان وکل ایالات متحده می توانند ماه گرفتگی جزئی را مشاهده کنند.

بهترین مکان برای رویت این ماه گرفتگی در ایالات متحده آمریکا هاوایی ، آلاسکا و ایالت های غربی خواهد بود.در هنگام ماه گرفتگی، زمین از میان ماه و خورشید عبور می کند، به این معنی که سایه زمین بر روی ماه می افتد. اگر نتوانستید ماه گرفتگی کامل چهارشنبه را ببینید، حتماً ماه گرفتگی جزئی بعدی در 19 نوامبر 2019 برابر با 28 آبان را تماشا کنید.

مترجم: هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا