زمان عادت ماهانه زنان با اطرافیانشان تنظیم می شود

به گزارش سیناپرس،ایده تنظیم شدن دوره قاعدگی زنان با افراد نزدیک که با ان ها در تعامل هستند از زمانی مطرح شد که محققی به نام مارتا مک کلینتاک در سال ۱۹۷۱ چرخه قاعدگی ۱۳۵ دانش آموز دختر آمریکایی را مطالعه و ادعا کرد که شروع قاعدگی در میان هم اتاقی ها بیشتر از جفت شدن تصادفی این دوره در سایر زنان است.
بر اساس این مطالعات، یک توضیح تکاملی مشهور پدید آمد که این پدیده به زنان باستانی کمک می کرد تا از انحصار یک مرد غالب در زندگی غارنشینی جلوگیری کنند ، زیرا زنان با این واکنش تکاملی به طور همزمان در شرایط باروری قرار می گرفتند.
امروزه بیش از سه دهه از پژوهش و تحقیقات مک کلینتاک می گذرد و مطالعات مختلفی نیز در ارائه شواهدی برای دلیل این پدیده ناکام مانده اند. برخی دیگر از محققان نیز در مطالعه اصلی به نظارت های روش شناختی اشاره کرده اند.
البته باید توجه داشت که همگام سازی دوره قاعدگی به طور کلی موضوعی مشکل برای بررسی است. به گزارش سیناپرس،از آنجا که طول چرخه قاعدگی زنان بسیار متفاوت است ، ما نمی دانیم که چه عواملی می توانند قاعدگی را تحت تأثیر قرار دهند. به علاوه ، هر مطالعه ای باید انتظار داشته باشد که برخی از چرخه های زنان به طور تصادفی با هم تداخل داشته باشند.
امروزه اگرچه هنوز دلیل مشخصی برای این مساله کشف نشده است اما  نظریه همزمانی قاعدگی تا حدی مورد تائید پزشکان و روان شناسان قرار دارد. این موضوع به طور خاص برای زنانی که عضو یک خانواده بوده و در یک فضا زندگی می کنند، می تواند کمک کننده بوده و به ان ها در تحمل مشکلات روحی و جسمی و البته دردهای این دوران کمک کند.